Ga naar inhoud


TV Vlaanderen: nieuwtjes, evolutie, commentaren


Gast

Aanbevolen berichten

Brengt ons allesinds weer een stap dichter bij vt4 op sat. Maar of de twee testkanalen al voor hen zijn is nog ff afwachten natuurlijk. Ik ben wel net even op de site van belgacomtv gaan kijken en bij zenderaanbod zag ik precies kanaalz niet staan... Zou het dan eigenlijk nogal bizar vinden moesten deze wel op sat gaan. Het lijkt mij nu ook ni echt een zender die digitaal beter tot zen recht zou komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 2.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kanaalZ is inderdaad leuk, maar het zou inderdaad veel boeiender zijn, mochten vt4 en vijfTV er eerder opkomen, zowel voor de kijkers als voor TV-Vlaanderen. TVV heeft nog tijd genoeg om kanaalZ op de sat te krijgen. Zo een zender is een extraatje.

 

Nu vt4 en vijftv terug in het belgacompakket zitten, lijkt het me dan ook heel waarschijnlijk dat het net die zenders zijn die op de transponder van tv-vlaanderen zullen verschijnen. Vitaya lijkt me ook iets voor later...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kanaalZ is inderdaad leuk, maar het zou inderdaad veel boeiender zijn, mochten vt4 en vijfTV er eerder opkomen, zowel voor de kijkers als voor TV-Vlaanderen. TVV heeft nog tijd genoeg om kanaalZ op de sat te krijgen. Zo een zender is een extraatje.

Nu vt4 en vijftv terug in het belgacompakket zitten, lijkt het me dan ook heel waarschijnlijk dat het net die zenders zijn die op de transponder van tv-vlaanderen zullen verschijnen. Vitaya lijkt me ook iets voor later...


KanaalZ in deling met Action Now? Ik roep maar wat...

Vitaya....koken met Leen Demaré ofzoiets zenden die uit....is toch maar een heel klein zendertje?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik nog niet aan gedacht maar heb ergens gelezen dat er idd een mogelijkheid was om op de action now zender overdag iets anders uit te zenden. Maar aangezien action now bestemd is voor benelux verwacht ik daar eigenlijk een zender op die ook in nederland mag uitgezonden worden. Weet niet of dit van toepassing is bij kanaalz... Kunnen alleen maar hopen dat men er overdag geen één of ander dwaas tell sell kanaal op zet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daar had ik nog niet aan gedacht maar heb ergens gelezen dat er idd een mogelijkheid was om op de action now zender overdag iets anders uit te zenden. Maar aangezien action now bestemd is voor benelux verwacht ik daar eigenlijk een zender op die ook in nederland mag uitgezonden worden. Weet niet of dit van toepassing is bij kanaalz... Kunnen alleen maar hopen dat men er overdag geen één of ander dwaas tell sell kanaal op zet...


Ach...ik verzin ook maar wat hier...overdag KanaalZ zónder de codering voor Nederland...het ligt niet enorm voor de hand maarja..
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

zou het misschien kunnen dat er ook eurosport 1 en 2 er bij kan zijn omdat er gisteren toen ik de ronde van italie aan het volgen was op eurosport, over gesproken werdt dat eurosport ging uitbreiden digitaal(is misschien maar een gok)

groet lex

pioneer btc1430,triax 78,echostar dsb 606 (polsat nagra 2)abo tvv en polsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de TV Vlaanderen transponder op de Astra 1 satelliet zijn vanmiddag 5 testkanalen van start gegaan. Ondanks het feit dat er geen beeld is bij de testkanalen kan men op twee van de kanalen al wel teletekst ontvangen. Het gaat in dit geval om de vMMa zenders VTM en Kanaal 2. TV Vlaanderen begint officieel op 6 juni met de start van het digitale satellietpakket en heeft vooraf al laten weten dat het zenderpakket tijdens de start nog zou worden uitgebreidt.

 

Het is overigens zo goed als zeker dat de overige drie zenderplaatsen bestemd zijn voor de Belgische SBS zenders. Alhoewel men op het hoofdkwartier van TV Vlaanderen, overigens eigendom van het Nederlandse Canal Digitaal, tot de officiële presentatie van het TV Vlaanderen pakket op 6 juni niets wil zeggen over het zenderpakket, melden Belgische ingewijden ons dat met beide Belgische commerciële televisiebedrijven overeenstemming is bereikt over doorgifte van zenders.

 

Met de eventuele komst van de Belgische commerciële omroepen heeft het TV Vlaanderen zenderpakket extra kracht gekregen. Hierdoor kan het een volwaardige tegenhanger worden voor digitale televisie via het Belgische kabelnet. Wel moet daarbij gesteld worden dat kans op uitbreiding van het TV Vlaanderen zenderpakket met op België gerichte zenders in de toekomst minimaal is. Met de toevoeging van de vijf zenders op de TV Vlaanderen transponder op de Astra 1 satelliet zit deze helemaal vol en zitter er op deze transponder 9 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht niet dat Europsport tussen de 5 testkanalen zal zitten. Deze wordt nl. al uitgezonden door canaaldigitaal, dus is daar geen nood toe (gewoon doorprikken en klaar). Waarom wordt die nu nog niet uitgezonden overigens?

Kanaalz kan wel degelijk in Nederland uitzenden omdat zij niet gebonden zijn door auteursrechten. Zij maken al hun programma's zelf, en dan mag je ook zelf bepalen wie ze ziet. Persoonlijk, als ik de baas van kanaalz was, zou ik gaan samenwerken met RTLz en een echt businesskanaal proberen te maken. Dus overdag RTL7 op kanaalz. En dan in de toekomst proberen te groeien naar echt 1 kanaal voor beleggers.

 

Dus houden we nog 3 testkanalen over. Ik verwacht echt VT4 en Vijf niet, daar waren de berichten echt slecht over (die wilden teveel geld). Gaar laten koken in eigen sop en Jimtv, kanaalz en vitaya uitzenden en de onderhandelingen staken.

TV-Vlaanderen heeft de mogelijkheden om bij een paar 100 duizend kijkers alle zenders uit het Nederlandse basis- en familiepakket te tonen voor 9 euro (op de Mtv's en Talpa na dan). Dit omdat er geen settopboxpakket is. Maar dan moeten ze niet teveel aan de Vlaamse commercielen betalen uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat eurosport idd er gewoon bijkomt, dus niet op die testzenders, want geef nu toe, eurosport in het duits in uw zenderpakket steken zoals in hun zenderlijst vind ik wat minder...

 

welke nederlandse zenders zouden ze nog kunnne toevoegen? want op hun site staat dus vlaamstalige en nederlandstalige...

 

ned 1 ,2 en 3 zitten er namelijk al op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat de vmma groep zou beginnen met een nieuwszender a la Cnn,

deze zou ook een kanaaltje afnemen , ook zijn er nog enkele nieuwe zenders in het verschiet op de vlaamse markt zoals het kanaal lifetv. dit zijn nieuwe zenders en die vragen nie veel geld. dus alles is mogelijk.

 

Herr helmut

show me a hero and i write a tragedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

akkoord,

 

maar we kunnen wel hopen dat ze zoveel mogelijk zenders er aan toevoegen die er al op zitten

 

want 8,95€ voor hetgene we nu hebben is al een hele mooie prijs, vergeet ook niet dat bv voor spice alleen bij bepaalde zenders al evenveel of meer moet betaald worden voor zulke content...

 

telenet vraag voor hun passion kanalen alleen al 14,95, dus ik vermoed dat er velen alleen daar al een abbo voor zouden nemen... ( ik hoop het, gewoon om die telenet gangster te ambeteren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
tf1 zou ook al tof zijn (france 2 en 3 staan er tenslotte ook al op)


TF1 zit zelfs nog niet eens op Astra...

Echt de allerlaatste prioriteit denk ik.

Eurosport-NL was "te duur"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...