Ga naar inhoud


Zowel Pic als Eprom programmeren op JDM ?


Gast

Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag, maar met een vraag blijven zitten is nog dommer.<P>Ik heb voorheen m’n goldcard altijd geprogrammeerd met een JDM programmer en een Phoenix programmer.<BR>De 16F84 met de JDM en de 24C16 met de Phoenix.<BR>Helaas is de Phoenix pleitte. (Eerlijk waar, compleet verdwenen, kan ‘m nergens meer vinden)..<P>Is het nu mogelijk om een goldcard volledig te programmeren op de JDM. Dus zowel de pic als de Eeprom? Tot nu toe is het me nog niet gelukt, maar ‘hoor’ soms dat het mogelijk moet zijn. Zoja , hoe??<P>Ik heb ook nog een wafercard liggen (losse Ic’s). Is het mogelijk om deze te programmeren op de JDM?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Paultje:<BR><B>Misschien een domme vraag, maar met een vraag blijven zitten is nog dommer.<P>Ik heb voorheen m’n goldcard altijd geprogrammeerd met een JDM programmer en een Phoenix programmer.<BR>De 16F84 met de JDM en de 24C16 met de Phoenix.<BR>Helaas is de Phoenix pleitte. (Eerlijk waar, compleet verdwenen, kan ‘m nergens meer vinden)..<P>Is het nu mogelijk om een goldcard volledig te programmeren op de JDM. Dus zowel de pic als de Eeprom? Tot nu toe is het me nog niet gelukt, maar ‘hoor’ soms dat het mogelijk moet zijn. Zoja , hoe??<P>Ik heb ook nog een wafercard liggen (losse Ic’s). Is het mogelijk om deze te programmeren op de JDM?<P><BR></B><HR></BLOCKQUOTE><BR>Het met een JDM volledig programmeren van de goldcard gaat heel goed met icprog.<BR>Met Irdeto heb ik goede resultaten.<BR>Met Seca wil het nog niet lukken. Zal wel aan mij liggen. Wordt aan gewerkt.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>Volgens mij zit het probleem in het volgende.<P>De Phoenix heeft een xtal van 3.59 Mhz en de JDM niet. Als je de Loader.hex in de 16f84 heb gezet en hem dan in de Phoenix heb ge stopt, gaat er een stukje software lopen in de 16f84 die de informatie vanaf de COM poort en de 3.59 Mhz door geeft naar de 24c16. Dus als je dan de eeprom gaat progen dan weet de loader.hex dat hij de informatie moet door geven aan de 24c16. Dus eigenlijk is dan de 16f84 met de loader.hex een programmer voor de 24c16. En de 16f84 laat alleen de software lopen als de hij een clock frequentie krijft van de xtal.(3.59 Mhz)<P>Ik weet niet zeker of dit zo is dus, als er iemand is die dit kan bevestigen graag!!!<P>Gegroet.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...