Ga naar inhoud


wegvallen ontvangst bij slecht weer


Etienne G.

Aanbevolen berichten

Ik heb er al 1,5 jaar geen last van dat de ontvangst bij slecht weer wegvalt. De laatste tijd op de astra blokkerig beeld of slaat totaal vast. Overigens alleen bij de canal digitaal zenders. ned etc + discovery etc. Maar... bijv bij de duitse zenders (SAT1+Pro Sieben) wel perfect.

Ook bij het draaien van de schotel naar andere sateliet bijv Hotbird geen problemen. Iemand enige tip / idee.

 

Alvast dank.

Topfield 5000PVR Aston Cam ver. 2.26 Triax 88 cm draaibaar met Stab HH100 Usals Invacom octoLNB Humax HDCI2000 met originele irdeto HD C+ kaart Topfield 7710HD PVR CanDig kaart met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren wel goed lezen zijn schotel is 88cm .en hij heeft een motor,dus kan het in principe niet aan deze dingen liggen .

proberen iets bij te regelen met je motor stuur programma,als het goed is heb je usals dus hele kleine stapjes oost of west ,dat doen als de ontvangst blokkerig wordt ,soms wil het wel eens wat verlopen op de een of andere manier.

mocht dit niet baten dan moet je denk ik toch aan je elevatie denken ,waarschijnlijk iets omhoog ,is mischien iets vezakt in de loop der tijd.

Nu zijn de canaal digi transponders niet de sterkste maar met 88cm moet je zat over hebben

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jalza kan niet goed lezen en tot overmaat spreekt hij zichzelf tegen in de laatste posting.

 

Ik wil alleen duidelijk maken, dat de installatie waarschijnlijk niet optimaal staat!

 

Bij mooi weer werkt een minder optimale afstelling vaak nog wel goed, maar bij een beetje regen zie je al dat de ontvangst terugloopt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft jou eerdere advies had je het over de skew en die hoef je niet te verdraaien als je een motor hebt ,vandaar mijn comentaar over het lezen.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin: ook de skew zal altijd op z'n minst 1 keer op een sat ingesteld moeten worden, motor of niet!

 

Dat de skew automatisch meeloopt tijdens draaien is mij ook wel duidelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja natuurlijk maar die draait toch niet ten opzichten van de eerste keer ,of hij moet er aangezeten hebben ,maar we bedoelen het zelfde de vraag steller moet zelf kijken wat de mogelijke oorzaak is.

je bent wel snel op je pik getrapt hoor.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er geen ruimte in de motor? Dus zeg maar dat als je draait met dat ding dat ie de eene keer wel op de juiste graden staat en de andere keer niet. Of dat het waait? Ik heb gisteren mijn 1 meter schotel met draden vastgezet. Had problemen met de wind, steeds liep mijn aantal procenten omhoog en omlaag (schotel trilde tig graden omhoog en omlaag en links en rechts). En ik had al van die mooie gaatjes gezien in mijn schotel en dacht bij mezelf waarom zitten die er toch in. Nu ben ik er dus achter en alles blijft nu met de storm 90% te ontvangen. Dus mijn procenten blijven nu stabiel staan! Maar die gaatjes zitten aan de zijkant van de schotel en misschien zijn ze voor heel wat anders erin geboord, maar ik heb er veel plezier van.

Groeten Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad kloppen dat ik dan de horintale zenders niet ontvang (hele ned pakket) en de vertikale wel (CNN, Pro Sieben) Wellicht is de lnb dan toch iets in de houder verschoven door de weersomstandigheden. Het licht draaien van de schotel oost of west (Jalza) met de afstandsbedien ing helpt niet. Morgen toch maar even op de ladder dan.

 

Het komt inderdaad weleens voor dat bij slechte ontvangst (slecht weer) ik even naar een andere satelliet draai en weer terug naar de astra. Dan heb wel weer beeld op horizontaal. Zegt dat iemand nog iets.

Topfield 5000PVR Aston Cam ver. 2.26 Triax 88 cm draaibaar met Stab HH100 Usals Invacom octoLNB Humax HDCI2000 met originele irdeto HD C+ kaart Topfield 7710HD PVR CanDig kaart met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ergste geval is jouw LNB niet (altijd) goed. Probeer eerst hor/vert polarisatie beter te krijgen door LNB in z'n houder te draaien. Mocht dat niet helpen, én je weet zeker dat de motor en schotel goed zijn uitgericht, dan kun je altijd nog de LNB vervangen.

 

In jouw eerste posting zei je dat andere sats geen problemen gaven. In dat geval is de LNB dus wel goed. Weet je dat heel zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

F-connector zat goed. LNB ook naar mijn idee. Die zit gewoon in zijn houder geklikt. Kun je weinig aan verstellen. Ik zal vanavond nog eens wat buitenlandse satellieten nalopen. Maarja, nu heb ik gewoon 100% kwaliteit. Dus daarom maakt het het lastig. Als ik nu 90% had, kan ik al iets proberen te verstellen. En om nou met storm en regen op de ladder te klimmen is ook niet mijn favoriet. Zal wel niets anders op zitten denk ik.

Topfield 5000PVR Aston Cam ver. 2.26 Triax 88 cm draaibaar met Stab HH100 Usals Invacom octoLNB Humax HDCI2000 met originele irdeto HD C+ kaart Topfield 7710HD PVR CanDig kaart met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels op de ladder gestaan. De folie voor mijn LNB is gescheurd en voor de helft verdwenen. Kan dit het euvel zijn?? Zo ja. Is de folie te vervangen, of wordt dit een compleet nieuwe LNB? (Weet iemand trouwens wat de functie van de folie is)

Topfield 5000PVR Aston Cam ver. 2.26 Triax 88 cm draaibaar met Stab HH100 Usals Invacom octoLNB Humax HDCI2000 met originele irdeto HD C+ kaart Topfield 7710HD PVR CanDig kaart met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...