Ga naar inhoud


Hackers van iligale smartcards op sporen


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<P>Ik kreeg een Mailtje van iemand de beweerd dat ze op het moment iligale kaartjes aan het opsporen zijn. Zou iemand dit kunnen bevestigen en wat zijn jullie gedachten hier over.<P>"Het mailtje"<P>DIGITAAL.<BR>Het is je opgevallen dat er problemen zijn geweest. Bij de een was rtl4 weg, bij de ander meerdere zenders.<BR>Weer bij vele de opwaardering die haast afliep. Deze problemen kwamen eigenlijk van ons, omdat Canel+ ruimte had gemaakt voor het tussen signaal om hackers van iligale smartcards op te sporen. Deze week is een proefzending geweest, maar deze mislukte, en hebben onmiddelijk de proef gestaakt, en in reserve geplaatst. door deze misser zijn een aantal ontvangers op enkele zenders de fout ingegaan. de tweede proef lukte wel, vlak na dit zijn alle kaarten opgewaardeerd tot 31 augustus.<BR>Het is nu zo dat elke foute kaart direkt buiten werk gaat, en het nummer genoteerd staat bij een centraal buro, vandaar uit gaan ze bezoeken afleggen aan de houder of eigenaar. Wat er gebeurd is ons ook niet bekend, In de V.S. gaan ze na wat die avond of die dag uitgezonden werd, wat de kosten van die dag waren. En dat is een enorm bedrag. Als je rekend dat een uur tv F 5000- kost op de zender, en de omroep ook nog eens de rechten betalen van Buma Stemra, voor het artisten volkje.<BR>Dan kan je beter maar netjes abonnee zijn. Ook daar hebben wij daar ons zegje over, en dat is ook gedaan door middel van een rapport. Vragen die wij stelde waren; Waarom moeten de kosten zo hoog voor de abonnee? Het volledige abonnement is per jaar haast F 1000- het goedkoopste altijd nog F 150- per jaar, en dat terwijl in de V.S. Canada. en ook in enkele Europese landen de helft van deze bedragen nog niet eens gehaald worden. Ook willen wij opheldering over uw klanten service,<BR>de service die u geeft kost maar liefst F 1,40 p/m, de goedkoopste F 044 cent. Al deze negatieve dingen geven de hackers<BR>voedsel, en voor wij echt gaan optreden willen wij. Dat u Canel+ de bezem door uw monipolie haalt. Voorwat de telefoon kosten, daarvoor tekenen wij protest aan bij de Opta, en wilt u de hackers de wind uit de zeilen halen, geef dan de gewone<BR>hard werkende een redelijk abonnements tarief. Wij wachten op een positief antwoord uwerzijds, tot zolang blijft de codeer sleutel ongebruikt;                                     getekend - (PH 13 CONTR; 17 ADV; 123 DISTRIKTEN ALGEMEEN)   <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hahahaha smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif , jongens hou op ik kom niet meer bij! Dit hoort niet allen thuis bij sterke verhalen maar bij sprookjes. "Canal+ in wonderland". <P>Groetjes, hahaha smile.gifsmile.gif<BR>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeezes .. Nou Jeroen, das allemaal larie en apekool. Als je echt wil weten wat het kost om een uplink te maken, vraag dan de volgende keer dat je de NOS nieuwsdienst BUS ziet passeren wat zo'n busje kost (busje komt zo, busje komt zo..) In belgische frankies, om en bij de 1.400.000BF, en ik denk echt niet dat ik dat op m'n dak heb staan smile.gif (Zou natuurlijk wel leuk zijn : FX-TV! Woohoo) .... Swoit is misschien een leuke poging van C+ om wat niet-wetende burgers af te schrikken om dan nog snel een abonnementje open te doen. (Oef gered!) <P>En nog even dit, je hebt echt geen GROTE schotel nodig voor een UPLINK! Ik heb al heel wat complete UPLINK telefoonkits verkocht (lees niet IRIDIUM, zijn trouwens failliet) en die antennetjes zijn echt niet zo groot. Soit ..keep on watching!<P><BR><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval kan C+ wel alle lui (incl ikzelf) traceren die met deze materie bezig is. <P>Lach maar niet, maar hackers in dienst van C+ kunnen veel ontrafelen en dat doen ze echt niet via kleine en/of grote LNB's of zaken die aan een sat-ontvanger zitten.<P>Zitten wij niet allemaal via het telefoon touwtje aan elkaar ???????????? vul de rest maar zelf in.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

JEEZ, jullie zijn echt wel PARANO héé, "hackers in dienst van C+" .. ja hoor HACK mijn PC maar, dan lap ik gelijk een serieuze schadevergoeding aan hun been boor schending van de wet op de privacy. Tjonge toch ... en installeer gewoon even BLACKICE op je computer <A HREF="http://www.networkice.com." TARGET=_blank>www.networkice.com.</A> Dat houd je op de hoogte van internet attempts om je pc binnen te dringen, als je dan toch parano bent, zet em gelijk (in settings) op PARANOIA (zit er echt in) smile.gif<P>Als je bewijzen vergaart door het illegaal binnendringen van wat dan ook, huis, tuin, computer, telefoon ben je zelf STRAFBAAR voor de wet. Toch handig als de miss's advocaat is smile.gif<P>Ze gaan jou heus niet oppakken omdat je op je hobbykamertje piccies zit te schrijven. Ze gaan je pas opzoeken als er weet is van illegale "VERKOOP". En zolang je dat niet doet ... gebeurt er helemaal niets.<P>Copieer jij geen cd'tjes ?? Heeft de BSA ondertussen met een stormram je deur nog niet ingebeukt ?? CIA over vloer met RIOT GUNS ?? Néé ?? Dan zou ik ook niet veel verwachten van C+<P>Chill out!<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ha dit heb ik dan ook weer eens mogen lezen .<BR>De kerel die dit schreef van canal+ opsporen van hackers laat me niet lachen .<BR>Als dat het geval zou zijn dan hadden ze meer werk dan met hun abonnees .<BR>Laat ze maar knoeien ik hoor ze nog zeggen bij de eerste sat beurs in Utrecht toen de eerste ontvangers in de markt kwamen Irdeto genaamd Dit systeem zal men nooit kunnen kraken en ja 3 maanden later was het zover de boel was gekraakt en waarom hebben ze toen die hackers niet gepakt??? konden ze mischien toen niet opsporen???.<BR>Alee dan gingen ze over op Seca zeer veilig??? aldus Canal+ maar waarom is het dan zo lek als een vergiet???.<BR>Ik weet een ding zolang ze op schotel te ontvangen zijn zullen ze altijd gehackt worden .<BR>Groeten wink.gifwink.gifwink.gifwink.gif<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by pipo (edited 27 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden die opsporingsauto's om piraten op te sporen nog steeds rond?? <BR>Dan moeten ze eens komen kijken wat ik allemaal ongewenst in huis krijg aan magnetische golven. <BR>Is dit dan geen huis vrede breuk?? Zijn niet alle zenders strafbaar omdat ze zonder mijn toestemming mijn leefmilieu vervuilen. Onzichtbaar betekend nog niet onschadelijk.<BR>Wie weet wordt je wel ingestraald door de uitgezonden programma's en doe je dingen die je anders niet doet. Laatst werd ik zwetend wakker om 2:00 uur. Komt dit door een uitzending van Ca*****++++?? of was het gewoon warm. Stak ik vorig jaar de kerstboom per ongeluk aan of kwam het door disco****channel omdat ze een documantaire over bosbranden uitzonden?<BR>Ik zit hier niet op te wachten. <BR>Een ding weet ik zeker dat die neandertaler er geen last van had.<P>Bbrrrr Iceman<BR><p>[This message has been edited by Iceman (edited 27 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vakantie zullen we maar denken en ja het is slecht weer en dan vervelen mensen zich en gaan verhaaltjes verzinnen...<P>Zomaar een reden waarom dit technisch helemaal niet kan.... Je ontvangt een signaal uit de lucht en je decodeert dat met een kaart... Wie zegt dat jij nou toevallig dit signaal ontvangt....De LNB die we gebruiken kan alleen maar ontvangen en niet uitzenden..dus hoe zou men dan een kaartnummer wat jij gebruikt kunnen terugontvangen???? <P>En zo kan ik er nog wel even een paar verzinnen...<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal, maar heb je wel eens geprobeerd je kaart-serienummer d.m.v. je sat-ontvanger naar Canal- te STUREN !?!? <P>Daarvoor heb je toch echt een eigen uplink nodig (of je ontvanger aan een telefoonlijn knopen).<P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeroen is vakanite kracht bij mindport in hoofddorp en moet in zijn vakantie als vakantie werk, arme mensen op een board zoals dit de stuipen op het lijft jagen. zoadat zij zich bekeren tot een Anaal + abbo.<P>:-)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit mijn eigen ervaring blijkt dat veel mensen denken dat er inderdaad een signaal van hun decoder naar canal+ gaat, men denkt soms zelfs dat ze kunnen "zien" hoelang je naar een bepaalde zender kijkt. Dit is geen fantasieverhaal van iemand die zich verveelt, maar iets wat veel mensen die niet technisch zijn denken. <P>De irdeto kaartjes worden waarschijnlijk op een dag omgeruild en dan komen alle adressen waarop kaarten staan die "weg" zijn uit de bus rollen. Vermoedelijk mag je dan je oude kaart terugsturen. En wie stuurt zijn zelf gerepareerde kaart ff op? wink.gif<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...