Ga naar inhoud

VLC streamt perfect naar dreambox, maar .....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb via een franse uitleg (zie bijlage) vlc 0.8.5 (weet ook niet waarom die hoger is dan via officiele site) en vlc plugin 0.2.3 van mechtron geinstalleerd (vlc.cfg, vlc.so en vlc.xml) geinstalleerd op win2003 server.

in vlc.xml heb ik een dvd locatie (op de win2003) opgegeven waarin AUDIO_TS en VIDEO_TS staan en die speelt de dream dan ook ook keurig af.

Ik kan via de stream info zien dat er een spu (?)spoor mee wordt gezonden met nederlandse ondertiteling (op de win2003 zien ik die ook), maar hij wordt niet getoond op de dreambox. RARA hoe kan dat?

Doe ik iets niet goed? Kan de chipset geen spu (ondertiteling?) spoor decoderen?

bedankt alvast.

1043410-10.08.01_Lecture_Divx_sur_DM.pdf

DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches

Always curious ...............

Geplaatst:

Ik krijg de indruk dat de vlc plugin op de DB niet een unicast stream kan oppikken.

In vlc.xml staat wel een verwijzing hiernaar (denk ik);

<server ip="192.168.1.3" webif-port="8083" stream-port="31335" user="admin" pass="admin" />

Het panel van de plugin dat je krijgt biedt alleen de mogelijkheid bestanden af te spelen vanaf locatie. (file, vcd, svcd en dvd)

Iemand ervaring hoe je de (unicast) stream op kunt pikken vanaf de server?

DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches

Always curious ...............

Geplaatst:

zou je in het nl een kleine hand lieding willen maken over hoe dit werkt ik wil ook dvd vanaf pc naar dm7020streamen alvasty bedankt bertwasbeer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen