Ga naar inhoud


Van usb1 naar usb2 ???


Duikertje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb winxp op mijn pc zitten en heb al diverse malen de melding gehad als ik een usb stick er aan hing dat deze sneller is dan mijn usb poort van mijn pc.

 

Nou vond ik deze melding nooit zo storend zodat ik er geen aandacht aan heb besteed.

 

Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera gekocht en die heeft ook een usb2 uitgang dus is ook sneller dan mijn pc.

 

De vraag luid dus hoe kan ik die usb1 uitgang omzetten naar een usb2 uitgang zodat alles weer gelijk is.

 

Alvast bedankt

Duikertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je moederbord wel USB 2.0 aan?

Bij veel moederborden moet je om de 2.0 USB actief te krijgen een speciale driver laden die normaal op de CD die bij het moederbord hoort staat. Anders even de drivers bij de fabriekant halen.

Kijk dus even in de specs van je bord of USB 2.0 ondersteund wordt, is dat niet zo dan zijn er PCI USB 2.0 kaarten te koop om je systeem bij de tijd te krijgen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst zou je kunnen kijken bij deleverancier van je mobo of er wellicht een BIOS-update is die dat probleem verhelpt. Het KAN zijn dat ze destijds met het ontwerp van je Mobo al rekening gehouden hebben met de komst van USB2.0

 

- Dus kijk eerst even bij de specs van je mobo

- Eventueel BIOS flashen naar een versie MET usb2.0 ondersteuning

- Mocht alles niet baten dan zou ik voor ongeveer 20 euro een kaartje insteken met daarop de USB2.0 poorten.

 

Hierna zorgen dat SP2 geinstalleerd staat en dan het device met het vraagteken aanklikken en op "opnieuw installeren" drukken. Nu zal ie de drivers vinden en de poorten als SNEL zien.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...