Ga naar inhoud

Humax 5400Z voorzien van loader

Gast Johny

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de Humax 5400Z. Ik gebruik al lange tijd de humax in combinatie met matrix reloaded en dat heeft altijd goed gewerkt. Nu wil ik de Humax voorzien van een loader om bepaalde kanalen te ontvangen. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben als het gebruik van de matrix reloaded? (corrigeer me als het niet zo is). Nu lees ik dat de humax al is voorzien van een loader bv (H2.08) maar ik zie bij mijn Humax helemaal niets bij het opstarten. Weet iemand hoe ik verder moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Loader zie je als het goed is even in het display op het moment van opstarten van de Humax, voordat je de kanaalaanduiding ziet.

Blijf er AUB van af, door de loader te veranderen krijg je echt niet meer open, eerder minder want je kan er je humax erg goed mee slopen!

NIET VERANDEREN DUS!

Dreambox 7025+ Newnigma 2.6 80cm draaibaar met sg-2100A Ac Ryan playon Hd Samsung Led tv UE 32b6000 binnenkort een Dm8000 of 7020HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het scherm krijg ik niets te zien eerst DL en dan RA. maar via het menu kom ik loader 3.1 tegen. Kan ik dan wel ToH3.3 HoTplugged v6.5 erop zetten zonder de loader te veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ontvanger normaal werkt, moet er een loader versie te zien zien kort na het aanzetten. Loader 3.1 zegt mij niets.

Je kunt het vergelijken met het BIOS van je computer.

En je kunt proberen er de firmware ToH3.3 HoTplugged v6.5 op te zetten. Daar kun je niets mis mee doen. Lukt het niet komt er een foutmelding.

Kan het zijn dat deze ontvanger nog nooit eerder gepached is..?

Dan kan het zijn dat je waarschijnlijk met een needle board aan de gang moet gaan.

Dit kun je beter door je handelaar laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je 5400 aan

Doe nu met de afstandsbediening:

Druk op Menu

Dan naar Installation

Dan naar Status

Dan naar STB Status

Op de (bij mij) 5e regel kun je de loaderversie zien.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johny,

Op de site van Josje01 staat een versie speciaal voor de IRCI5400 Z.(even bij leden zoeken, daar staat zijn homepage bij).

Dat zou heel goed de oplossing voor jouw probleem kunnen zijn.

Heb je de Humax al eerder van andere Firmware voorzien of is dit de eerste keer?

Staan al jouw instellingen juist om de FW de uploaden naar de Humax?

Dreambox 7025+ Newnigma 2.6 80cm draaibaar met sg-2100A Ac Ryan playon Hd Samsung Led tv UE 32b6000 binnenkort een Dm8000 of 7020HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaart wel het een en ander.:-)

Lees ook hier op de site "hoe het moet"door, daar staat stap voor stap wat je nodig hebt en moet doen om de humax op de juiste manier te patchen.

Laat even weten hoe het vordert!!!

Succes, Pieter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het nog met alle 5400Z ontvangers kan, maar dan zal er wel een andere loader in moeten en hiervoor is een Z-board nodig (correct me if I am wrong).

Als loader 2.08, zoals blitz zegt, er inzit is ie net zo eenvoudig te patchen als een 'gewone' 5400.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen