Ga naar inhoud


waar moet ik opletten voor schotel en LNB ?


Gast

Aanbevolen berichten

HOI<P>Ik heb mijn keuze wat betreft digitale ontvanger gemaakt.( Het wordt een MIcronik 13xx )Maar nu nog de schotel en LNB.Daar wordt weinig of geen woord over gerept.?!<BR>Misschien het ondergeschoven kindje van de keten of heb ik het mis.?? <BR>Waar moet ik als leek op letten of rekening<BR>mee houden.<BR>Zelf weet ik dat hoe groter de schotel<BR>hoe meer ontvangst maar is er verschil in kwaliteit ( neem aan van wel ) maar welk merk is goed of met welke specificaties moet<BR>rekening houden.Dit ook voor de LNB.<P>ABBsat<P> <BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja over merken kan ik mij niet uitspreken .<BR>Ik zelf werk met de StrongSRT8000 ik zelf vind dit een zeer goede ontvanger.<BR>Ook heb ik een Humax staan deze is ook uitstekend .<BR>wat de Lmb betreft hoe lager het db ruisgetal bv 0.6 =veel beter dan 1.0 ik zelf werk met een lmb van 0.6db merk M T I Blue line<BR>zeer goed!!!!!.<BR>Als je wil heb je hier een link over die lmb.<BR>Zo ik hoop dat je nu een beetje op weg bent geholpen .<BR>Groethttp:// wink.gifwink.gif <A HREF="http://www.mti.com.tw/LNB_Main.htm" TARGET=_blank>http://www.mti.com.tw/LNB_Main.htm</A> <P>------------------<P><BR>[This message has been edited by pipo (edited 30 July 2000).]<P>[This message has been edited by pipo (edited 30 July 2000).]<p>[This message has been edited by pipo (edited 30 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep. Heb zelf een Triax 1.10 en werkt 100punten. aleen een beetje zwaar. Dus daar moet je Schotelconstructie wel op gebouwd zijn.<P>M.v.g Johnny1<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Johnnny1 (edited 30 July 2000).]

Met Vriendelijke Groet,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werken we ook met een Triax 1,10 m.<BR>LNB sharp, California amplifier en Grundig, allebei 0,6 en werkt goed.<P>Hoe groter de schotel hoe beter als je voldoende plaats hebt !<P>met 80 of 85 cm heb je al meer dan voldoende voor de ontvangst van Astra en HB. Wil je meer sats ontvangen dan kijk je best eerst eens in een satellite tijdschrift om te zien welke diameter wordt aangewezen voor bepaalde andere satellieten. bv. EutelsatW2 heb je min 1 meter nodig.<P>rgds<BR><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,<P>bedankt voor de reacties<P>Ik woon in een flat en mijn balkon staat<BR>exact op het zuid-west-westen<BR>ik ben dus beperkt wat de ontvangst mogelijk heden betreft.<P>groeten<BR>ABBsat<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strong = een seca ontvanger van Irdeto moet je mij niks vragen alleen seca irdeto is al veel te oude troep voor mij<BR>groeten<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...