Ga naar inhoud

Vervangen Harddisk in Echostar DVR5000

Gast GertBeer

Aanbevolen berichten

Ik heb een Echostart DVR5000 een prima sat ontvanger echter de 20Mb harddisk maakt eg veel lawaai, daarnaast blijkt bij het afspelen het geluid vaak niet sync met beeld, als er veel op staat dan kan het zelfs zo zijn dat hij begint te hikken en zelfs helemaal geen geluid meer maar alleen hakkelend beeld fragmenten met pauzes ertussen.

Ik vermoed dat de harddisk slechte stukken heeft, ik heb Echostar technische dienst gebeld en gevraagd of ik een vervangende harddisk er in kan zetten en eventueel ook een grotere, er werd mij gemeld dat er een speciale formatering wordt gehanteerd, en dat niet zo maar een andere harddisk geplaatst kan worden.

Echostar was niet echt behulpzaam hiermee

Is er iemand die ervaring heeft hiermee

Welke types harddisk (stil en bij voorkeur groter) kunnen er gebruikt worden?

Hoe te formateren?

Dank alvast voor de moeite !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, jij en ik hebben de verkeerde tuner keuze gemaakt.

Echostar reageert niet op mails en per telefoon kom je er dus ook niet uit.

Geen idee, ik mail, bel nooit.

Gecondoleerd met je dooie mus uit Almelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruud

Ik zie nog wel mogelijkheden, maar wil niet onnodig het risico lopen dat m'n settings zoals epg kwijt te raken. Ik denk er over om mbv. Ghost (soort imaging tool, waarmee een sectro by sector copy gemaakt kan worden met resizing van partities naar een andere harddisk. Maar goed dat werkt niet voor elk filesystem.

Dus nog geen dooie mus ! Ik begrijp dat jij ook niet echt behulpzame omndersteuning hent gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seagate werken goed in de echostar, echt stil zijn ze niet. Je kan hem wel uitbreiden maar dat is niet simpel. Ben zelf het eea aan het uitzoeken voor een kennis. Tot dusver het volgende tegen gekomen.

Afther you have changed the harddisk you can get the new hd recognized with hypertherminal

Conect with Hypertherminal and type "Initfactory" or "Free".

Disconect and reconect the power cord

Type "enable"

Then make a factory reset.

Hierna zou het moeten werken, heb het echter nog niet geprobeerd.

Gr,

Rataplan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest verstandige, maar helaas ook het duurste, is een 2,5"(laptop) HD te plaatsen. Ik heb er zelf 1 van 80GB (5400rpm) in superstil en vrijwel geen warmte afgifte. je moet wel een verloopje bij kopen van 3,5"naar 2,5" En als je nog even wacht is de nieuwe tool klaar waarmee je je reserveringen en zenderlijsten op je pc kan opslaan evenetueel bewerken en terugzetten.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het meest verstandige, maar helaas ook het duurste, is een 2,5"(laptop) HD te plaatsen. Ik heb er zelf 1 van 80GB (5400rpm) in superstil en vrijwel geen warmte afgifte. je moet wel een verloopje bij kopen van 3,5"naar 2,5" En als je nog even wacht is de nieuwe tool klaar waarmee je je reserveringen en zenderlijsten op je pc kan opslaan evenetueel bewerken en terugzetten.

succes

@x-paulus

Het gaat hier over de 5000 en niet over de 5020 !!
Voor de 5000 zijn dat soort tools niet beschikbaar of in ontwikkeling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hedenavond de schijf uitgebouwd uit DVR5000 is overigens een Seagate 40Gb

Op de schijf staat dat deze speciaal is geproduceerd voor Echostar en dat voor ondersteuning wordt verwezen naar de OEM.

Goed gemutst en voorbereid de schijf aan een computer gekoppeld.

De Seagate schijf wordt door de Bios gezien (40Gb). Vervolgens mbv. Ghost een Image gemaakt mbv. -IB parameter (er vanuitgaande dat het een unix filesystem is (ext2 of ext3) er zit immers ook een Powerpc processor in.

Op het moment dat de image gemaakt wordt foutmelding There is no valid source drive to choose (11032) van ?? vervolgens -IAL geprobeerd zelfde melding ?? zonder parameters idem, Toen als laatste moegelijkheid (kost heel veel schijfruimte) de -ID (forensic mode) sector for sector Byte voor Byte resultaat: 11032 zucht. Wil dus niet met ghost.

Conclusie: Deze schijf is blijkbaar speciaal gemodificeerd door Seagate voor Echostar.

Goed in ieder geval een andere fan geplaatst met het nodige creativiteit scheelt in ieder geval in de herrie.

Ik vraag me af, of de geopperde schijven in de DVR5000 met de genoemde procedure van Rataplan werken. Het lijkt er sterk op dat bij dit type Echostar een speciaal geproduceerde schijf gebruikt wordt, die niet zomaar vervangen kan worden.

Ik ben benieuwd of er iemand is die specifiek ervaring heeft met de DVR5000

en het vervangen van de HDD en bij voorkeur een grotere, maar na het lezen van het artikel op satnerds.com denk ik niet dat dit kan omdat daar staat dat de Bios van Echostar dat niet ondersteund of er zou een nieuwere Bios moeten zijn.

Ik ben wel een beetje huiverig na het lezen van diverse perikelen van mensen op diverse fora, die dit geprobeerd hebben met de diverse modellen van Echostar.

Ik vraag me ook af als ik een andere hdd plaats en de procedure uitvoer zoals genoemd door @Rataplan of de instellingen niet verloren gaan dwz. de ontvanger niet meer bruikbaar is als ik genoodzaakt ben de oude schijf terug te plaatsen met slechte stukken. Of een nieuwe schijf te pakken zien te krijgen.

Bedankt voor jullie Input in ieder geval ! Jammer dat ik niets kan bijdragen, (tot dusver)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen