Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij vertellen of er een programma (scriptje) bestaat voor de dreambox om het zap gedrag weg te schrijven naar een logfile? Tevens zou het mooi zijn om de tijd te kunnen loggen. Indien dit niet bestaat wil ik zelf een poging wagen om het te schrijven. Kan iemand mij dan vertellen waar ik de data weg moet halen om het kanaal uit te kunnen lezen?

Alvast bedankt,

Geplaatst:

Ik weet niet welke EMU je gebruikt, maar newcamd logt bijv. naar stdout wanneer er gezapped wordt. Nu moet je daar dan wel even de kanaalnamen bij zoeken, maar dat is wel te doen. Zorg gewoon dat je tijdens het opstarten van newcamd in het betreffende start script (afhankelijk van je image) stdout redirect naar een logfile. Let wel op dat deze aardig kan groeien!

Vb. : /var/bin/newcamd_6.04 >> /tmp/newcamd.log 2>&1 &

Geplaatst:

Beste shoenix,

Ik heb camd3 als emu. Kan ik dmv het commando kill, camd3 stil leggen en daarna camd3 weer handmatig opstarten om te kijken wat zijn output is en of daar informatie in zit waarin je het kanaal kunt uitlezen? Moet ik het op deze manier proberen of zijn er nog betere methoden?

Thanx,

Geplaatst:

Cam onafhankelijk kun je misschien via de webinterface aan de info komen? Daarin is toch ook te zien op welk kanaal de dreambox staat. Dat moet te parsen zijn. Om die nou regelmatig te pollen geeft wel wat overhead. Maar als je event-gedreven (wanneer de gebruiker van kanaal wisselt) wilt kunnen loggen heb je support van de software (enigma / cam) nodig.

Geplaatst:

IN de ruDream zit "Enable zapping history" (onder "expert setup") ik heb het nooit geprobeerd, en weet niet of de tijden ook gelogd worden..

Type hier je bericht.

Geplaatst:

Sorry, ik ken camd3 niet (nooit gebruikt) Ik gebruik alleen newcamd en mgcamd. Je kan dezelfde truc altijd proberen. Ik neem aan dat bijna elke EMU wel info naar zn standard out schrijft. Proberen kan iig geen kwaad.

Zapping history (zoals hierboven staat vermeld) zit standaard in Enigma. Hij zet deze in je zgn. 'Playlist' bouquet (Druk in TV mode maar eens op pijltje omhoog en dan op 'geel'). Alleen staat hier niet de tijd bij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen