Ga naar inhoud


waarom niet zonder CI & SmartCard


Aanbevolen berichten

Iedereen hier werkt met een CI module en/of een embedded module op het moederbord, danwel niet of wel gepatch, maar het is duidelijk dat er steeds meer mogelijkheden komen, voornamenlijk met bijvoorbeeld de Dream Box, nu vroeg ik me af, alle receivers zijn voorzien van wat CPU kracht en wat andere chipjes, verder vaak veel flash en tegewoordig zijn netwerk aansluitingen op de receiver niet meer vreemd totaal vreemd, dus vraag ik me af, waarom we nog steeds zitten te kloten met programmers, smartcards en CI. Het moet toch mogelijk zijn om alles (zeker bij ziets als de DreamBox) op de interne processor uit te voeren, de key van een key-server op je netwerk of internet. Geen gezeur meer met programmer software en programmers, voedingen die 't niet doen (en in mijn geval het opstarten van M$ Windoze) en toch redelijk lang wachten tot je kaartje geupdate is (zeker nu er steeds meet geheugen op die kaartjes komen). Is er iets dergelijks al door iets of iemand voor elkaar gekregen of wordt hier helemaal niet aan gewerkt. Ik had persoonlijk wel verwacht dat iets dergelijks voor de doorgewinterde systemen als SECA of Irdeto wel zoiets was. Maar ben het zelf nooit tegengekomen. Of is iets dergelijks nog niet mogelijk met de huidige kennis en is het inderdaad wachten op nieuwe boxen zoals de dreambox.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen luie kijker die gratiz wil kijken, ik wil ook klooten en sluitelen, maar ik heb een hekel aan de saaie routine dingen (kaartjes schrijven is vermoeiend als je veel files wil uitproberen).

(Wellicht hangt het samen met het feit dat ik in windows als die dingen moet doen en niet ondertussen verder kan met andere dingen).

 

't was gewoon een hersenkronkel.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staan een aantal dingen op stapel.

Op de eerste plaats is Rattan hier op Sat4all bezig om via een gevalletje automatisch de eepr van de smardcard te voorzien van nieuwe / juiste keys via internet. Je leest er meer over door deze link te volgen http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=001378

 

En op de 2e plaats is het oude CAFE gebeuren weer uit de kast gehaald. Dat werkt ongeveer zo. Een ontvanger die een geldige kaart heeft geeft de juiste gegevens om te kijken door via internet aan andere ontvangers. Dit kan dus via een ingebouwde NIC of gewoon met een seasoninerface. Dit trucje is al oud en komt nog uit het analoge tijdperk. Met de CAFE methode kan je dus alle systemen ‘hacken’. Of het nu C+ in SECA2 of het gewraakte SKY is. Tegen CAFE kan geen provider op boxen. Het grote probleem is alleen het transport van de data. Zonder al te diep in de techniek te duiken moet je 1 ding realiseren. De providers zullen er alles aan doen om de verzender van de gegeven lam te leggen. Wat neer komt op het achterhalen van het IP adres van de ontvanger met het werkende kaartje.

 

Er zijn bij mijn weten op dit moment twee aanstaande CAFE projecten op komst. Het eerste ontwikkeld zich hier in Nederland / Vlaanderen en Spanje. En dat kan je op het Duckforum (punt nl) volgen.

 

Het tweede CAFE project komt vanuit de originele bedenkers van het CAFE systeem in Engeland. Al klopt dat laatste ook weer niet echt meer. Nu met internet bestaan er echt geen grenzen meer in Europa. En komen de deelnemers van DreamTeam en Vkeys inmiddels uit heel Europa en zelfs oost Europa. Ook die zijn bezig om iets te ontwikkelen en de veiligheid problemen in kaart te brengen. Zo moet er nog besloten worden welk protocol gebruikt moet gaan worden (IRC, p2p, Public broadcast of client – server / telnet). Hier een stukje tekst wat hun vandaag toevallig hierover hebben gepost:

 

WE also want make some standard how protocol handles channel ID's, provider's ID's and system (you know simulcrypt can use Viaccess, Viaccess2, Seca, Seca2, Irdeto, Irdeto2, possible Conax etc....) WE must study would that frame use "timestamp" or is it enough if it compares encrypted CW's, and accept decrypted one is those encrypted are same....

One question is, how to proteect sender's anonymity with public CAFE networks...(you can see, providers could be interested to find the senders....)

Some big questions to answer....and after all is clear we'll publish a specs. for CAFE (and possible source codes for client, servers, hosts etc....)

 

Polar Bear

 

Er moet dus nog veel gebeuren voordat CAFE publiekelijk kan gaan. Maar 1 ding is zeker, het gaat gebeuren. En het maakt niet uit wat voor ontvanger of CAM gebruikt om het systeem te laten werken.

 

Een andere factor dat deze systemen nu pas worden uitgewerkt is de beschikbaarheid van internet. De meeste Europeanen hebben nog steeds geen always on verbinding. Maar nu dat de Franse overheid op de goede weg is met het stimuleren van een ADSL verbinding van 20 Euro per maand. En in de UK een dramatische ADSL pricedrop en er in rap tempo 100 extra centrales ADSL klaar worden gemaakt zit er schot in de zaak. En zeker in een land als Nederland waar iedereen alles te duur vind, speeld dit een grote rol. De meeste Europeaanse (en dus ook Nederlanderse) internetters hebben nog altijd geen always-on. En dat is nou net de basis van het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...