Ga naar inhoud


Meerdere ECM's uit CAM moduul van de Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Is iemand het ooit opgevallen dat er onder bepaalde omstandigheden er meerdere ECM's (dus van verschillende gecodeerde zenders tegelijk) uit de Irdeto CAM moduul kunnen komen?

Ik in ieder geval wel.

Wat mij opvalt dat ik bijvoorbeeld kijk naar NET5 en zap naar SBS6 en even later naar bijvoorbeeld TMF (allemaal zenders die bij elkaar op 1 transponder zitten) dan blijft het Irdeto CAM moduul de kaart bestoken met de ECM's van alle zojuist bekeken zenders.

Als ik een andere ontvanger pak (ik heb hier nog een neotionbox 1000s staan) en ga daar kijken met mijn Irdeto2 kaartje dan komt dit verschijnsel niet voor.

En als ik m'n seca bakje onderzoek met natuurlijk een seca2 kaart erin daar komt dit verschijnsel ook niet voor.

 

Nu is de vraag waar dit verschijnsel veroorzaakt word, door mijn nokia 9500 of door het CAM moduul of een combinatie van beide.

Mijn nokia is voorzien van DVB2000 NoOneMan 1.3H maar heb ook al met andere (orginele DVB2000) versies geprobeerd maar niks veranderde

Mijn cam moduul is voorzien van de Amon 5.3 maar daar maakt het geen verschil of ik een orgineel (niet verbouwde) cam moduul gebruik of de verbouwde.

 

Het probleem is niet echt groot maar ik zou het graag anders zien zoals de andere ontvangers ook doen.

Weet iemand hier iets meer over dit verschijnsel of weet er een oplossing voor?

Misschien hoor ik het wel

 

Groeten AVRRULZ

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...