Gast Geplaatst: 14 januari 2006 Delen Geplaatst: 14 januari 2006 Ik had voor aanschaf van de DM 500 [color:"orange"] [/color] [color:"red"] [/color] op dit forum een post geplaatst om plug & play een Canal Digitaal kaart voor Nederlandse zenders op de Dreambox 500S te zetten. Het leek allemaal erg simpel en eigenlijk was het ook zo maar een aantal zaken die voor 'niet beginners' vanzelfsprekend zijn wist ik gewoon niet. Daarom heb ik een korte handleiding geschreven de volgende beginner. In deze handleiding staan alleen de zaken zoals ik mijn DM werkend heb gekregen. Doel: Nederlandse TV kijken via de Astra satteliet mbv een Canal Digitaal kaart Stap 1: Installeer de image De image is de sofware voor de box. Je kunt de bestaande software (image) downloaden en als backup bewaren voor het geval dat er iets mis gaat of is met de nieuwe image. Op http://www.dm500.de/ kun je DreamUp.zip en instructies downloaden. De zip bevat een windows applicatie om images the backup-en en te uploaden De image die ik heb gebruit is de PLi Diamond. Deze is te donwloaden op http://pli.dreamvcr.com/diamond/releasenote/ . Vervolgens heb ik via de serieel kabeltje verbinding gemaakt tussen mij notebook en de DM500 mbv de DreamUp.exe (via het netwerk lukte het me niet om verbinding te maken vandaar de seriele poorten). De instructies voor het gebruik van de applicatie zijn duidelijk. Stap 2 Vind de juiste satteliet (Astra 19E) Mij werd geadviseerd kanalen van deze satteliet te downloaden (zie stap 3). Echter wist ik toen niet hoe dit moest. Ik heb toen uiteidelijk met een werkende satteliet ontvanger de satteliet gedraaid totdat een aantal kanalen van de Astra 19E werkten (kanalen kun je vinden onder http://markets.ses-astra.com/tv-radio/guide/lineup/markets/NL_all_nl.htm Stap 3 configureer/installeer software DM500 3A Check of Astra 19E werkt Doe een scan van de transponders om kanalen te zoeken: [color:"blue"]Dream button > Instellingen > Services Zoeken > Automatische transponderscan[/color] Vervolgens kun je -als het goed is- de niet gedecodeerde kanalen zien. Dit is een voorwaarde om verder te kunnen. 3B Maak verbinding met Internet Sluit de DM500 op internet aan (dus de netwerkkabel aansluiten). Je kun dit configureren via de afstandsbediening: [color:"blue"]Afstandbediening > Dream button > Instellingen > Gevanceerde instellingen > Communicatie instellingen [/color](instellingen zijn afhankelijk van het netwerk of DSL modem). 3C Download cardserver plugins/software (om de kaartlezer werkend te maken) Kies via afstandsbediening een gedocodeerd kanaal (bijvoorbeeld NED1) [color:"blue"]afstandbediening > blauwe knop > Software Management > Downloads[/color] downloaden: newcamd (6.05) newcamd config (6.05) Vervolens de box herstarten (ik weet of het nodig is) 3D Activeer de Canal Digitaal kaart via de website (canaldigitaal.nl) of sms. LET OP het duurt ECHT een half uurtje voordat je beeld hebt 3E Kaart met de chip naar beneden geplaatst in de DM500 stoppen 3F [color:"blue"]afstandbediening > blauwe knop > Softcam Setup[/color] Cardserver: kies cardserver en druk rood. Softcam: kies newcamd en druk groen. Als het goed is heb je beeld OF je moet nog even wachten tot de kaart geactiveerd is (kan een half duren). Succes Ledd... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen