Ga naar inhoud


Smd kaart help


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen bij het programeren van een smd kaart, gold waferkaarten programeren lukt prima (seca en irdeto). Ik bezit een humax 5400 met aston seca cam. Op verschillende newsgroepen lees ik dat je ze net zo moet programeren als een gold kaart.<BR>Maar ik lees ook wel dat deze smd kaart geen loader nodig heeft, het rpogrameren op zich is geen probleem maar ik krijg helaas geen beeld met smd kaart. Wat doe ik fout? Moeten er contacten worden afgeplakt?<P>Alvast bedankt voor jullie reactie...<BR>Arthur<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi <P>Op Sommige SMD-kaarten moet er een printbaantje doorgekrast worden Dus eerst de een kontakt afplakken voordat je begint te krassen Het met kontakten van je af de meest linkse<P>Groetjes Avalon<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "afplakken" is larie en apekool, das nog van uit je grootmoeder's tijd... Neem gewoon een andere loader en de boel progged harstikke goed, en anders gebruik Piccard, of ICPROG.<P>Afplakken, en dan je plakkertjes in je CI/CAM blijven plakken ! LOL<P>Neem gelijk even een abo'tje bij C+ while your add it smile.gif <P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi<P>Ja afplakken , als je Essel tape pakt is dun en blijft niet in de C.i hangen Alleen het van de kaart af halen gaat wat moeilijk. :-)<P>Ik weet niet watvoor kaarten jij gebruikt maar de SMD-kaarten die ik hier heb liggen is een GOLDWAVER-Plus version 2.2 met 8 kontakten en daar moet je voor de aston een printbaantje doorhalen. Voor de goedgekeurde dutch ontvangers werken ze als een tiet. maar bij de Aston moet je de kaart een handje helpen.<P>Groetjes Avalon<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier SMD kaartjes oa ook in een Aston CI met een Humax 5400. Heb de kaartjes al 2 maanden, dus al relatief oude, en heb nog nooit iets moeten afplakken of doorkrassen.<P>Laden gaat ook prima met een VP2 op de zelfde manier als een Goldwafer. Een JDM en een Phoenix gaat ook goed.<P>Als software gebruik ik ICProg voor de Pic en Piccard 2.01 voor de Eeprom.<P>Ook met Irdeto werken deze SMD kaartjes zonder problemen met Winphoenix ipv Piccard.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avalon heeft gelijk. Ik heb 3 SMD kaarten zonder zijn methode werkte alleen Irdeto bij mij.<P>Alleen met doorkrassen en/of afplakken lukt het met Seca en het ligt dus echt niet aan de manier van proggen. <P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avalon het afplakken werkt perfect voor zowel seca als irdeto. <BR>Bedankt voor de tip!!!<BR>btw de kaartjes die ik gekocht heb zijn nog eens niet zo oud, ik heb ze 4 weken terug gekocht bij Visoduck in Duitsland. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi <P>Niet alle SMD kaarten zijn gelijk er zijn meerdere varianten ik heb er ook kaarten bij zitten waar je niets aan hoeft te doen maar bij sommige kaarten moet er een kleine aanpassing uitgevoerd worden. <P>Iedereen Succes met de hobby <P>Groetjes Avalon <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...