Ga naar inhoud

ketnet/canvas werkt niet op 1 client

tellar

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik share hier intern met 2 identieke DB500's (2 x Gemini 2.50) ,die alletwee zijn ingelogd op een linuxserver die ik hier ook heb staan. De server draait Newcs en de clients MGcamd. Nu is mijn probleem dat 1 van de clients met geen mogelijkheid ketnet/canvas laat zien. Wel de andere zenders, geen ketnet/canvas. Heel vreemd.

Ik heb de server en de dreambox al geherstart, maar dat maakt niet uit. Er lijkt bijna een soort van geheugen in te zitten dat-ie bij die specifieke zender niet het verzoek moet richten aan de server.

Ik heb zoiets ook al gehad in het verleden. Volgens mij alleen met lagere Gemini versies. Als ik zenders ging zoeken, en hij stond daarvoor op een zender waarvoor hij de server nodig had, wilde hij met geen mogelijkheid die specifieke zender laten zien als ik de sat afgescand had. De enige oplossing toen was het herstarten van de server. Maar dat helpt hier ook niet. Help!

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben hier ook eens een dergelijk probleem gehad met de zender één destijds toen ie pas op de satelliet zat. De opstelling was vrij identiek en op een van de dreamboxen was één met geen mogelijkheid open te zetten. En ook alles geprobeerd: nieuw enigma, tig x herstarten, emulator herstarten, enz

Uiteindelijk lag de oplossing in de dreambox gewoon een uurtje van de stroom te halen. Daarna werkte het weer perfect. En het bleef daarna werken. Dus haal die bewuste dreambox eens een uurtje van de stroom, de boel eens volledig herstarten, en het zal dan wel werken!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niet geholpen. Ik sta nog steeds voor een raadsel. 1 zender die maar niet wil werken. Nog nooit gehad.

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan weet ik het ook niet meer. Maar de oorzaak zal wel in een klein hoekje zitten.

Heb je al eens geprobeerd de twee dreamboxen van plaats (in het netwerk) te verwisselen?

Ik gok maar, maar je zal alleszins zien dat Canvas plots zal werken, zonder enige aanleiding. Je zal dus nog een beetje geduld moeten oefenen...

Succes ermee!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem gevonden. Alleen een gebruiker met AU-privileges krijgt beeld. Dit was vroeger met newcs en Sky ook al het geval. Dat is verholpen. Ik heb het gemeld en hoop dat ze dit nu verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen