Ga naar inhoud


Kanalenlijst van kaon 570 op pc zetten


bmw rijder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een kaon ksc 570 en ik wil de kanalenlijst overzetten op mijn pc, maar krijg het niet voor mekaar. Al van alles geprobeerd met verschillende nulmodemkabels en programma s, maar krijg tekens op het display van de ontvanger eerst het loader type, dan even dn ld en daarna FAIL. Ik heb al het hele forum doorgespit maar heb niet zoon zelfde probleem gezien.

Wie kan me verder helpen?

 

s/w V02.00.05

h/w V12.01.A5

Loader V6.1.8

 

groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen nulmodemkabel maar z.g. interlinkkabel halen in de electronica shop. Met nulmodem op 3 draadjes werkt dit helaas niet. Afhankelijk van de gebruikte firm moet je ook het juiste edit programma gebruiken. Daar de firms snel rouleren in type, scan je heb best steeds opnieuw in en gebruik je de a-z sorteer optie om te bladeren en moved enkele favorietjes naar voren.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan zal ik dat eens proberen, ik ga wel even op google zoeken voor de juiste verbindingen dan soldeer ik hem zelf wel. Ik had eerst een volledige nulmodemkabel gemaakt, maar die deed het dus niet, toen een aantal draden verwijderd voor een simpele versie maar dat mocht ook niet baten.

bedankt voor de tip, Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen een interlinkkabel en een nulmodemkabel met volledige handshaking. Daarmee ben ik dus begonnen en toen ik dat niet werkend kreeg heb ik een aantal aders los gesoldeerd tot ik een nulmodem had zonder handshaking, maar ook dat werkte niet. Heeft er misschien iemand een aansluitschema van een interlinkkabel, want ik kan er nergens een vinden? Als software heb ik seteditkaon, seteditdigix, extreme channel editor2, en kaon/digix channel editor 2 allemaal geprobeerd, maar niks doet het... Ik snap er niks meer van...

Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

 

Bedankt voor de info, maar het lukt nog niet. De channeleditor die satfeeds opgeeft is een van de velen die ik al heb geprobeerd, en ook de nulmodem van Theo had ik al geprobeerd, de gegevens om zelf de kabel te maken had ik namelijk van dezelfde link gehaald. Vandaag ook nog een originele kabel geleend van een kennis die hem voor zijn strong en visionnet gebruikt, maar ook dat werkte niet. Ook heb ik de firewall van windows nog uitgezet en de instellingen van de compoort nagekeken, maar alles zonder resultaat. Van de week ga ik weer een keer bij die kennis langs en dan neem ik de kaon mee om te kijken of het hem wel lukt. Als we een oplossing hebben gevonden laat ik het nog wel horen, en als jullie nog iets te binnen schiet dan zie ik het wel. Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rs232 is volgens mij niet kapot, want gisteravond is het wel gelukt om er een kanalenlijst in te zetten, maar ik kan hem er niet uit halen. De firmware heb ik zelf nooit geupgrade, maar toen ik vorig jaar een matrix revolutions cam en een CD card bij mijn satboer heb gekocht, toen heeft hij wel een firmware update gedaan. Ik heb tot nu toe 3 lnb's, astra 1+2 en hotbird en heb hem kanalen laten zoeken, maar nu wil ik op de pc dus de zenders op volgorde zetten, op het net kan ik geen goede kanalenlijst vinden met de sat's die ik heb en ned 1 op 1, rtl4 op 4 enz... Ik zal het eens proberen met mijn strong 4125evo, als dat wel werkt, dan ligt het niet aan de pc. Ik geef niet snel op, jullie horen het nog wel...

 

Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn firms die niet met om het even welke channeleditor werken.

 

Denk eraan dat de receiver achterop uitgezet moet worden eerst en dat de juiste compoort geconfigureert is.

 

Proggie open en dan pas receiver aan.

 

Kunnen downloaden wil niet zeggen dat je ook kan uploaden en v.v..

 

Tevens maken verschillen in bootloader en adressering van gegevens in de firmware ook veel uit.

 

Denk ook an de verschillende bestandsformaten die in omloopzijn.

 

Belangrijk is eigenlijk alleen het kunnen wisselen van firmware en/of bootloader met KUP 2.30.

 

Laat voor de rest de receiver toch gewoon zelf scannen en gebruik de eigen firmware functies.

 

Soms is een factory reset ook nodig om e.e.a aan de gang te krijgen. B.v. als je een @sat met originele firm voorziet van digix firm.

Dan ligt de gehele kanalenlijst overhoop.

 

Greetz,

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Rudolf, ik zit liever nog even niet aan de firmware en de bootloader omdat het de enigste ontvanger van mij is, behalve dan een FTA gebakje en we hebben ook geen kabel, dus we zijn er van afhankelijk en anders krijg ik ruzie met mijn vriendin. Zou er misschien iemand zijn instellingen van de compoort kunnen doorgeven, bijvoorbeeld aantal bits per seconde, databits, pariteit, stopbits en datatransportbesturing? De ontvangstbuffer en verzendbuffer heb ik al op het laagst gezet, maar ook dat werkt niet.

Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook al een hele tijd met een kaon kloon

bezig een digix h\w 12.03.a5

en daar wil het ook niet lukken om op een normale manier weer een kanalen lijst in te zetten,

ik heb ook al verschillende bootloaders geprobeerd en verschillende versie's van channel editors en kom er dus ook niet uit.

ik heb er voor 2 jaar terug nog in de maagdelijke versie van de reciever een keer

een kanalenlijst in kunnen krijgen,

daarna nooit meer een,

ook compoort en kabels maakt niet uit denk ik ik doe zonder moeite een

NOkia 9500 met dezelfde kabels op de pc.

bij mij geeft het soms ook Fail en de andere keer is het helemaal goed,

en dan met het opstarten gaan de ledjes in het display heen en weer zoals met het opslaan en dan is alles foetsie!!

ik heb het dus nu al opgegeven maar als er iemand een werkende versie heeft

voor deze ontvangers waar een emu versie inzit hoor of zie ik het graag.

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de software het probleem veroorzaakt. Van de hardware 12.03.A5 vind ik geen specificaties maar ik vermoed dat die dezelfde zijn van de 12.O1.A5. In dit geval is het een ontvanger met 8000 kanalen en derhalve moet de software Channel editor 2M 8000 Chan 8 Fav gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer nadrukkelijk meldt ik nog eens het probleem van verschillende bestandsformaten en hun adresseringen van de settingslijsten tussen de verschillende firms. Na de originele @sat firm ben ik geloof ik nog maar een keer met de digix editor van Wolfgang Litzinger eringeslaagd iets te downloaden maar niet meer up te loaden. Bij mijn 570 was het probleem minder daar kon je nog goed met hele blokken schuiven. Maak je er b.v. een stream 8200 firm van dan wordt het hard werken sowieso.

 

Greetz,

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...