Ga naar inhoud


[Kaon 570h] Opnames op PC


Sultan

Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee hoe ik een harde schijf met opnames op mijn pc kan uitlezen?

 

Als ik de harde schijf in mijn PC zet, dan zie ik niks op de hdd staan?

 

een jaar geleden heb ik het al een keer geprobeerd, maar toen heb ik het maar ff terzijde gelaten. Nu kwam het weer opeens bij me op, dus als iemand meer weet, dan hoor ik het graag.

 

groeten,

sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb het ook geprobeerd met m'n xtreme pvr 80gb seagate harde schijf. Alleen de m2a heeft problemen. Veel gekraak of iets dergelijks er tussen door. Hoe kan ik deze twee bestanden (m2v en m2a) weer "demuxen", met welk programma wil dat het beste?

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige vordering!!!!

 

Geluid kraakvrij, loopt iets achter op beeld.

 

Methode:

 

- Hardeschijf uit de ontvanger halen en aansluiten aan de computer via IDE (kan soms ook met USB-houder)

 

- Met Kaonripper, de bestanden inlezen en "demuxen" in twee bestanden:

 

film.m2v en film.m2a, respectievelijk video en audio.

 

- Daarna met Tmpgenc de film weer aan elkaar breien. Let er wel op dat je de m2v-plugin ergens via google van een site haalt. Anders opent Tmpgenc het videobestand niet.

 

Aan het eind een lelijke brom, maar die snij ik wel weg.

 

Nu nog beter het geluid eronder te krijgen, maar zit dat nou in Kaonripper of in Tmpgenc? We zullen zien.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

FF dit topic op een hogere tree zetten.

 

Vordering tot en met vandaag: maandag 1 mei

 

Op aanraden van verschillende sites heb ik met het programma Media Player Classic (uit de K-Lite Code Pack) de twee stream (m2v en mpa) samengesteld (virtueel wel te verstaan, niet permanent dus) en wat bleek: het geluid liep 500ms, een halve seconde dus, achter. De "vervroeging" van het geluid (-500ms) kon ik bij MPC instellen. Dus liep het geluid gelijk. Maar nu nog voor het echie. Nu heb ik dit ff op de minst elegante manier opgelost.

 

Geluid van de stream vertoonde getjilp bij Cool Edit en andere geluidspakketten.

Dus heb ik beide streams eerst samengevoegd tot een asynchroon mpeg-bestand (mpeg2).

Met Cool Edit heb ik het geluid weer achter de (samengestelde) video vandaan geplukt.

Vervolgens met hetzelfde programma er 500ms vanafgehaald en opgeslagen in mp3-formaat(128kbps).

Om daarna als laatste handeling met TMPGEnc het m2v- en het mp3-bestand samen te voegen.

 

Et voila, het beeld en geluid lopen synchroon. Helaas zit er één nadeel aan. Op het eind is er 500ms beeld waar geen geluid onder zit. Ik kan dit wel begrijpen (je haalt 500ms van de geluidsstream af), maar hoe kan het in MPC wel goed gaan? Haalt deze ook het van het geluid en de video 500ms af (respectievelijk begin en eind)?

Oké ik kan ook 500ms aan het einde van de video afhalen, maar het staat mij niet zo aan.

Wie weet een betere oplossing?

 

Mvg,

 

Henri Busger

 

PS: misschien moet het topic wel verplaatst worden naar: DVD, DIVX, (S)VCD, CD en SACD of Audio/Video, Home Theater Algemeen

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Henri

 

ik neem de m2v en mpa bestanden op in dvdlabpro, dit werkt uitstekend, ook kun je hier een menu en scene selectie op de dvd zetten naar eigen keuze inclusief muziek en achtergrond.

 

mvrgr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal het proberen, maar volgens mij accepteerde dvdlab geen m2v of m2a... tenminste deze zouden corrupt zijn. zal het vandaag nog wel eens proberen. maar er is ook een programma genaam "xtream", maar dat werkt niet bij mij. Harde schijf niet aangesloten geeft 'ie "Can't find PVR", logisch. Wanneer ik echter de harde schijf aansluit (XP SP1) dan doet 'ie niks. Probeer dit ook vandaag nog een keer. De opnames moeten van de harde schijf af, want deze is vol (op een paar gig na) en bewaard worden.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Met xtream heb je geen last van "corrupte files" omdat je van de m2a ook gelijk een mp3 kan maken tijdens het rippen.Als de m2a corrupt wordt bevonden, kan je gewoon de mp3 gebruiken.

 

voor diegenen die de kaonrip tool gebruiken is het makkelijker om mpegencoder van mainconcept te gerbuiken; dit programma kan echt alle bestanden aan en converteert ze zonder problemen en natuurlijk loopt alles gelijk synchroon.

 

groeten,

sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...