Ga naar inhoud


Mrev programmeren voor FUN7 card


Aanbevolen berichten

Al een tijdje probeer ik een Matrix Revolutions geschikt te maken zodat ik met een fun kaart het een en ander kan doen.

Ik heb inmiddels Penta 1.20 er op gehad, mijn reciever Topfield 5000 gaf alleen maar initializing aan, en ik heb er mrv211 op gehad, deze werd wel netjes herkent door mijn topfield maar herkende mijn fun7 card niet.

 

Dit is mijn alle eerst projectje, dus misschien doe ik wel iets wat niet mogelijk is, wie kan mij een beetje op weg helpen?

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


vraag is wat ga je op die funkaart zetten, x in one file's of single file's.......dus kijk eerst wat je erop wilt hebben en vraag dan nog es....

 

kijk ook es bij duwgati......erg leerzaam

 

groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer er mrv218 op te zetten. Hierbij zit een bin en upd file. Ook zitten er een aantal bin file voor de fun kaart bij.

Als ik het goed begrijp moet de mrv218.bin in de flash geheugen van mijn Mrv cam worden gezet, dit is mij gelukt met mijn cas2 interface.

Ook is het mij gelukt de bin bestanden voor de fun kaart op de kaart te zetten.

 

Volgens mij moet ik nog 1 ding doen en dat is de upd file ook op de Mrv cam zetten. Maar hoe doe ik dat. Ik heb een USB cas2 interfac. Ik heb wel een boot_loader.exe gevonden maar daarmee kan ik alleen com1 of 2 aansturen maar geen USB.

 

Wie kan mij verder helpen, en klopt mij bovenstaand verhaal?

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upd bestanden zijn om te upgraden met een laptop, hexfiles voor funkaarten en een bin is voor een cas interface dus een upd file hoeft niet op de cam als je er al een binfile met de cas 2 op hebt gezet.gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
'Common Interface module' de Aston kiezen en dan kiezen voor update
Hij heeft toch een mrev en geen astonmodule alleen de aston kan je updaten in je ontvanger zoals ik al zei wat je kan proberen is ucas 3.1 erop zetten een recent hex file op de fun 7 voor de coderingen en ik weet niet zeker of het werkt.gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ucas 3.1 toch gevonden. Dit heb ik op mijn Mrv cam gezet. Toen ik hem in mijn Topfield 5000CI deed werd de cam netjes herkent als een UCAS V3.1.

Alleen wordt mijn fun7 kaart niet herkend. Als ik hem er in stop krijg ik de melding Invalid Card Please extraxt it.

Op deze fun7 kaart heb ik 3 bestanden staan, namelijk Uload_software_flash.hex, mrv218_1024_1.bin en mrv218_1024_2.bin.

 

Heeft iemand nog een idee of alternatief?

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...