Ga naar inhoud


plaatsing schotel op balkon


jeanj

Aanbevolen berichten

Ik wil een Visiosat Bisatellite met een tegelvoet plaatsen op mijn balkon.

Echter mijn balkon balustrade is van steen en ca 80 hoog.

Voor zover ik kan achterhalen zijn de meeste tegelvoeten ook ca 80 cm hoog.

De diepte van mijn balkon is 1,5 m, dwz dat de paal van de tegelvoet ca 1m van de ballustrade komt te staan (als ik het zover mogelijk van de ballustade zet).

 

Ik heb de volgende vragen

1) heb ik voldoende zicht om astra 1/2 en hotbird te zien over de ballusatrade heen (verder vrij zicht).

2) Zal ik nog problemen ondervinden als ik de schotel zo plaats, waar moet ik op letten.

3) wat zou de beste hoogte (van de tegelvoet) zijn om mijn schotel te bevestigen gegeven de hoogte van de balustrade?

4) Zijn er tegelvoeten verkrijgbaar die hoger zijn als 80 cm, en waar?

 

Als ik hier op antwoord heb, kan ik eindelijk de spullen aan gaan schaffen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het signaal valt schuin naar binnen dus afhankelijk van hoever de antenne van je balkonrand staat hoeft de antenne zeker niet op 80CM hoogte te hangen. Ik zou 50CM als waarde nemen. Zeker gezien het feit dat je meer dan een meter naar achteren kunt is er geen enkel probleem denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook tegelvoeten aat de buis niet aan het midden van de voetplaat zit, maar in een hoek. Dan kan je de buis helemaal tegen de gevel zetten. Zie bijlage.

 

Even verder gekeken: de elevatie van astra 2 is 26 graden in den haag. Dat betekent dat als de schotel 1 meter achter het balkon staat, de onderrand van de schotel 50 cm onder de balkonrand mag zakken. Liefst ietsje minder, maar je snapt het wel. De andere satellieten staan nog ietsje hoger.

post-22195-1318258524,1574_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...