Ga naar inhoud


communicatie tussen echostar 5020 en pc


bierboer

Aanbevolen berichten

hoe kan ik data van de echostar 5020 naar een pc downloaden ,ik dacht via usb maar krijg een melding op mijn pc dat de usb niet goed is, mijn vraag is moet de ontvanger aan staan of standby om de data te verzenden, en kan ik dan tegelijk kijken naar een kanaal ,en data verzenden via usb

Link naar reactie
Delen op andere sites


5020 achterop met de schakelaar uitzetten. PC aan & USB aansluiten. Schakelaar aan (5020 springt even op zender en daarna lijkt hij weer uit te gaan: display 00:00) Nu een minuutje wachten en in bestandsbeheer komt er ongemerkt een schijf bij. Als je klaar bent USB bij voorkeur afsluiten met hardware veilig verwijderen. Als dat niet lukt liefst PC uit of standby of desnoods USB eruit trekken (je hoort de HD van de Echostar stoppen). Nu kan de 5020 weer aan met de AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het verschil tussen de Arion en de Echostar eens bekeken en het USB circuit van de Arion is compleet anders ook gebruiken ze een andere chip. Dus een simpele HW aanpassing is het niet.

 

Als je toch een HW aanpassing wil doen kun je net zo goed je hardeschijf extern maken. Dan is hij pas echt snel, zo heb ik het ook opgelost. Moet wel zeggen dat ik het nu nooit meer gebruik maar mocht er eens iets zijn wat ik perse op mijn pc/dvd wil hebben kan ik de hdd zo in mijn pc stoppen.

 

 

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens hier http://pvr-5020mod.rodesmurf.nl/

 

Ik heb gewoon 2 dezelfde brackets gekocht voor nog geen 6 Euro per stuk. 1 in mijn PC gebouwd en 1 bovenop de 5020 gelegd. De 5020 opengemaakt de HDD eruit gehaald in mijn bracket gebouwd en de bracket via een goede rounded IDE kabel weer aangesloten op de 5020.

Er zijn ook brackets met een ingebouwde ventilator zodat je HDD extra koel blijft, maar die ventilators maken meestal wel lawaai, daarom heb ik hem er ook uitgehaald.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb het verschil tussen de Arion en de Echostar eens bekeken en het USB circuit van de Arion is compleet anders ook gebruiken ze een andere chip. Dus een simpele HW aanpassing is het niet.


Zelfde geldt voor de nieuwe Eycos S 50.12. Die zit zelfs in dezelfde kast als de Echostar 5020, maar van binnen is de hardware verbeterd, zodat de USB2.0 echt werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...