Ga naar inhoud


Rare eigenschappen Schwaiger DSR1001 (Coship 2300 kloon)


Gast Zak

Aanbevolen berichten

Ik heb deze ontvanger uit een goedkoop pakket, met bootloader 39.01 en software 2.99.

 

Rare eigenschappen: met de RS232 kabel er in wil de ontvanger niet aan. Hij zegt wel "Boot" en daarna heel even ----, maar dan is het afgelopen en wordt het display zwart. Misschien is dit een manier om kapotte receivers te flashen; als iemand wil kijk ik welke pennetjes doorverbonden zijn. Ik had die kabel namelijk nog rondslingeren en weet dus niet eens wat er in is doorverbonden.

 

Na het uploaden van een transponderlijst met het upload-programma gebeurt er niks. Pas na het geven van een Factory Reset in het menu wordt de geladen lijst zichtbaar.

 

Als er niks is geuload is na een actory Reset echt alles leeg. Alle satellieten hebben de fraaie naam 'evileyes'.

 

Allemaal niet zo best, maar de ontvanger kan wel met lage symbol rates overweg en de gevoeligheid lijkt OK. Alternatieve software heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of er verder nog verbeteringen zijn die een update de moeite waard maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Zak.

Met een van deze kabels(serieel) zou het moeten lukken.(verbinding)

Het lijkt er op dat je factory file (data) leeg of beschadigd is.

Heb wel een recente factory-file (Coship 2300) voor je.(08-02-2006).

Of het voor jou zin heeft de ontvanger te updaten is moeilijk te bepalen,al lijkt het me geen slecht idee.(indien mogelijk).

 

vgr,

Sammex

 

Standard Nullmodem Pinbelegung:

2-------3

3-------2

5-------5

 

Coship Nullmodem Pinbelegung:

PC STB

2-------4

3-------3

5-------1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'gevonden' kabel heeft de volgende aansluitingen:

Code:
2-------33-------25-------57-+   +-78-+   +-8

Deze kabel werkt voor mij (maar op mijn apparaat staat niet Coship; het is ook net een andere kast.

 

Dus als de 'standaard' nulmodemkabel, maar aan elke kant is 7 met 8 verbonden. Kennelijk zorgt deze brug ervoor dat de ontvanger niet boot, maar ergens blijft hangen in het bootproces. Misschien kan iemand hier wat mee om in een bepaalde loadermode of zo te komen, al verschijnt wel eerst het normale 'boot' op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb deze ontvanger uit een goedkoop pakket, met bootloader 39.01 en software 2.99.

Uit deze gegevens blijkt dat jou ontvanger nog voorzien is officiele software.(FTA)
Op de site van Schwaiger kun je deze software downloaden.
Handleiding (UtoolGuide) kan je misschien verder helpen.
Het is belangrijk alleen software te gebruiken die geschikt is voor bootloader 39.01) anders kan het heel erg mis gaan. (gelezen op tukse site)
vgr,
Sammex.

1085223-UtoolGuide.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

De site van Schwaiger heeft dezelfde software als op mijn receiver staat. Hun uptool werkt in elk geval.

 

Vanwege dat misgaan, en verhalen dat andere versies laden niet meer lukt, heb ik me nog niet aan firmware-updates gewaagd. Dat van die bootloader-versie had ik ook al begrepen, maar vaak is er 1 firmware die voor 5300 en 2300 zou zijn. Laat staan dat ik het verschil tussen een 2300A of een 2300B weet - op mijn kastje staat namelijk Schwaiger DSR1001.

 

Wat me ook tegenhield is dat er versies zijn waar dingen als teletekst of transponderlijst uploaden niet lukken. Als je dan ook niet meer kan downgraden...

 

Het upgrade-tool dat ik van de Schwaiger site heb gedownload heeft wel een knop om keys te uploaden... vreemd eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
op mijn kastje staat namelijk Schwaiger DSR1001.

@Zak.
Heb op diverse boards gelezen dat deze ontvanger te updaten zou zijn met software
voor de Coship 2300a.(dit is natuurlijk geen garantie !!)
Aangezien ze dezelfde upload-software (39.01. Coship) gebruiken lijkt me dat niet zo'n gekke gedachte.
vgr,
Sammex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...