Ga naar inhoud


Nieuwe DVB-T zender in Kleve


Matthijs

Aanbevolen berichten

Verbesserung der DVB-T Versorgung in Kleve

 

Am Senderstandort in Kleve wurde der digitale Kanal 46 in Betrieb genommen. Um die Programme von WDR, SWR, NDR und MDR in verbesserter Qualität zu empfangen, empfiehlt sich ebenfalls ein Sendesuchlauf.

 

Bron: WDR

 

Polarisatie: Horizontaal

Vermogen: 5 kW (dit geldt nu ook voor kanaal 48)

 

Goede ontvangst met 91 elements UHF antenne in Veenendaal:

signaal 30%, kwaliteit 100%.

 

Grtz, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is toch wel weer goed nieuws. Zo wordt voor veel Nederlanders het etherpakket weer uitgebreid met Duitse zenders. Alleen ZDF ontbreekt nu nog in het rijtje van publieke omroepen. Ze mogen eigenlijk nu niet achterblijven! Goed speurwerk, Mr. M!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor...ik durf te wedden dat je in Papendrecht regelmatig zender Kleve/Kleef nog binnen kunt halen....met een goede (buiten)antenne in de juiste polarisatie en met het juiste 'zicht" wel te verstaan!

 

DX-en heet dat; hier in Ridderkerk kan ik altijd WDR3 op 97.3 en WDR4 op 101.7 FM krijgen via een Horizontaal geplaatste antenne op 4 hoog.

 

Trouwens: met Digitenne en de meeste KPN ontvangers dus GEEN beeld op buitenlandse free-to-air pakketten zoals ARD en VRT !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Trouwens: met Digitenne en de meeste KPN ontvangers dus GEEN beeld op buitenlandse free-to-air pakketten zoals ARD en VRT !!


Digitenne ontvangers kennen geen provider beveiliging. Met de nieuwste software de KNP ontvangers ook niet.
Ik kijk hier gewoon met een Digitenne ontvanger (Brainwave) naar de Duitse pakketen.

Grtz, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Matthijs

 

Om de Duitse dvb-t zenders te kunnen ontvangen, ik woon in Zevenaar (hemelsbreed minder dan 15 km van Kleve) welk type antenne zou ik dan nodig hebben?

 

Heb overal al nagevraagd, maar met dvb-t heeft in deze omgeving niemand ervaring of enige kennis (dvb-s geen probleem)

 

Kees

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Laverda,

 

In Zevenaar zou ik een gewone UHF-antenne gebruiken, en dan gekanteld (vertikaal gepolariseerd) omdat je in Zevenaar ook de zender in Wesel goed kunt ontvangen. Je hebt dan de beschikking over het totale DVB-T pakket, dus ook de commerciele zenders zoals Sat 1 en RTL.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

 

Grtz, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...