Ga naar inhoud


Internet via de satelliet vraag van iemand die er aan wil beginnen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<P>We hebben nu al een paar jaar een analoge schotel en nu zat ik al een<BR>tijdje te wachten op internet via de satelliet. Nu wil ik het gaan<BR>proberen alleen ben ik bij twee dealers in de buurt geweest en de ene<BR>vond het erg tegen vallen en de andere zei dat alleen downloaden van<BR>grote bestanden mogelijk was en "surfen niet"<P>De eerste dealer had het er over dat hij soms 6 seconden moest wachten<BR>voordat hij een pagina binnen kreeg, zodra de pagina opgebouwt werd<BR>ging het wel snel maar het duurde even voordat hij begon met opbouwen.<BR>Nu gebruikte hij 12move als provider dus ik vermoed het probleem zit<BR>dat hij van zijn PC naar de proxy server een trage verbinding heeft.<BR>Hoe denken jullie hier over?<P>Zelf wil ik via XS4ALL, ISDN inbellen en dan via de satelliet<BR>bestanden downloaden. Het mooiste zou zijn als het via een Linux<BR>router/firewall kan gaan. Ik heb al een mailtje van de Leverancier<BR>gehad dat het via een SIEMENS kaart mogelijk is. Ik heb vandaag<BR>geprobeerd eens te kijken of de verbinding naar de proxyserver een<BR>beetje snel is en welke routers/switches traag zijn. Ik heb daarvoor<BR>het IPadres 194.177.32.171 gebruikt. Ik begreep dat dat een proxy<BR>server is, alleen ik kom er niet eens aantoe. Ik strand al<BR>vroegtijdig.<P>Mijn vraag is eigelijk wat zijn de ervaringen van internet via de<BR>satelliet, bij voorkeur ervaringen met Linux maar natuurlijk ook<BR>andere ervaringen. En kan het via XS4ALL?<P>Verder wat is een goede schotelkop en wat is een goede ontvanger?<P>Alvast bedankt!<P>CU<P>Roel Villerius

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, der is hier ergens een FORUM voor smile.gif maar in het kort "Europeonline" via satelliet is ERGER dan een 14.4 modem smile.gif<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb internet via de satteliet via Europeonline. Was altijd heel positief maar sinds het veranderen van de proxies is het HOPELOOS. <BR>Ik raad het je dan ook te sterkste af want snel is het zeker niet. Bij gewoon internetten, is ISDN sneller, staan de pagina's veel sneller op je scherm.<P>Bij downloaden ligt de snelheid tegenwoordig op +/- 30 kb/sec, beter dan ISDN maar lang niet de 512 of 1 MB/sec die ze je voorschotelen.<P>Kortom neem GEEN EOL.<P>Remy<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...