Ga naar inhoud


newcamd 6.00 naar dreambox 7020


Justys

Aanbevolen berichten

Wie kan mij een beetje op weg helpen. Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een dreambox 7020. Inmiddels is het mij al gelukt Gemini 2.70 er op te zetten.

 

Wat ik nu probeer is een org CD kaart in het slot van de dreambox aan de gang te krijgen. Via google en dit forum ben ik er achter gekomen dat ik daarvoor nog wat software op de dreambox moet zetten. Ik heb gekozen voor newcamd 6.00.

Nu wil ik dit via ftp in mijn dreambox zien te krijgen maar heb geen idee waar ik wat neer moet zetten. Als ik newcamd 6.00 uitpak krijg ik onderstaande dirs:

 

betad

camdcmd

cardserver

cardserver-kernelmodule-dbox2

cardspider

dmm7020-ipk

dyndnscd

libcamdio

libcrypto

newcamd

radegast

szap-patch

 

Wat moet ik nou waar neer zetten en heb ik alles wel nodig? Of doe ik het misschien helemaal verkeerd?

 

Het is mij niet gelukt een goeie beschrijving te vinden hoe ik dit moet doen, vandaar deze vragen.

 

Mijn linux kennis is niet zo best.

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is mij geluk via de blauw knop en dan via cam de newcamd 6.07 te isntalleren.

Nu zag ik via cam-configs ook een Newcams spider v6.0x db7XXX (Canal Digital) staan, ik neem aan dat dan mijn configuratie wordt aangepast zodat ik mijn CD kaart kan gebruiken?

Het lukt mij niet deze te addon te installeren, krijg dan de melding Addon installatie niet succesvol

Dreambox 7025, Gemini 4.1.0, newcs, mgcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb newcamd 6.07 ook geinstalleerd,cd-kaart werkt bij mij gewoon zonder dat ik niets heb aangepast.Ik heb nog wel een vraag en ik hoop dat iemand me dat even uitlegd.Wanneer je newcamd-complete 6.07 download dat krijg je newcamd betad,newcamd cardsever en nog necamd-spider,en nog met canaldigital er achter,wat is het verschil ertussen?Bij mij draait cardsever dus ook met cd-kaart,maar newcamd-betad doet dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien de zoekfunctie in sat4all gebruiken voor je

 

Niemand? gaat plaatsen ???

 

een server is voor het serveren van de kaart aan een andere gebruiker

en als je dat niet nodig hebt dan installeren dus !!

alleen een cam met config is genoeg

kun je gewoon je kaart gebruiken en kun je veel zien,

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...