Ga naar inhoud


Vreemd gedrag van mijn Dis. Switch


Gast Roborob19

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een andere schotel gehaald voor 3 sats op mijn Relook400. Nu heb ik de schotel op Astra1 en 2 uitgericht (hotbird ging niet), de signalen zijn goed, maar ik heb het volgende probleem. Als ik astra1 wil kijken is het geen probleem, maar zodra ik op astra2 wil kijken heb ik geen beeld. Het vreemde is wel dat als ik de Relook helemaal uitschakel en hem weer opnieuw reboot dan heb ik wel signaal op Astra2, ga ik dan naar Astra1 heb ik ook beeld. Maar ga ik dan weer naar Astra2 doet ie weer niks.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de 12v instelling maar ik durf dit niet zomaar te proberen (mischien beschadig ik iets). Ik heb de LNB's staan Astra1 op B en Astra 2 op A. LNB Astra1 zit in ingang2 en Astra 2 op 1. verder heb ik 22khz op auto staan. Local Freq staat voor beiden op 9750 en TP freq staat op 10818 voor astra 1 en voor astra2 op 10600. Wie heeft er een idee wat ik fout doe ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik je verhaal goed lees heb jij het volgende.

 

Op tuner 1 heb jij je kop van Astra2 aangesloten en op tuner 2 heb jij je kop van Astra1 aangesloten.

 

Wat ik in jouw verhaal mis is een diseqc switch.

Sluit de diseqc switch aan op de relook. Ga vanaf poort1 van de diseqc switch naar de kop van astra1 en ga vanaf poort2 van de diseqc switch naar de kop van astra2.

 

In het menu van de relook ga je naar de lnb instellingen. Geef hier aan dat je 2 LNB's hebt. Bij LNB1 geef je aan dat dit de Astra1 is en bij diseqc1.0 zet je A neer. Voor LNB2 geef je aan dat dit Astra2 is en Diseqc1.0 zet je op B.

 

Heb je alles zo ingesteld moet het goed werken.

Suc6

Ton

 

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het precies ingesteld zoals jij verteld, dus met alle 2 de koppen op de diseqc switch. Alleen heb ik Astra2 in poort 1 dus op a en astra1 op poort 2 dus B, andersom heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet. Begin nu sterk aan de switch te twijfelen. Is een diseqc 2.0 maar ik geloof dat ie ook met 1.0 moet werken toch ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij ondersteunt de relook of mutant geen disecq 2.0 maar alleen 1.0, 1.1 en 1.2.

Tox.


Begin nu ook zwaar te twijfelen. Ik kan iig in het menu van relook niet kiezen voor Deseqc 2.0. maar alleen wat jij zegt 1.0, 1.1 1.2.
Ik had ergens gelezen dat als je 2.0 switch hebt dat ie altijd moet werken met een oudere versie. Of is het net andersom, dat als je 2.0 in je reciever hebt deze werkt met een 1.0 switch. (laatste klinkt logischer dus ik denk dat ze me een verkeerde switch hebben meegegeven.) ga morgen eens bellen. iig bedabkt allemaal voor het meedenken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Diseqc 1.0 of 2.0 zou niks uit moeten maken. Bij diseqc 2.0 stuurt de switch een retoursignaal naar de receiver om door te geven op welke stand hij staat.

 

Er is zover mij bekend geen enkele receiver die daar iets mee kan doen.

 

Wat wel zou kunnen wat helpt is dat je een optie's "send diseqc commando's twice" aanzet, dit heb je althans op de Dreambox en is noodzakelijk bij gebruik van meerdere switches in combinatie met elkaar.

 

Als je geen 12V switch gebruikt dan moet 12V gewoon op uit staan in het menu, dit is verder niet relevant.

 

Gebruik je twin lnb's met uitgangen naar de beide tuners in je Relook 400?

 

Het zou goed kunnen dat je problemen opgelost zijn bij gebruik van een betere switch, met zgn. hoge isolatiewaarde ("High Iso") bijv een dure Spaun.

 

Ennuh, hoezo werkt Hotbird niet?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gebruik je twin lnb's met uitgangen naar de beide tuners in je Relook 400?

Ja de LNB voor Astra1 is een twin lnb die voor Astra2 niet. Heb nu nog maar 1 kabel liggen , die andere moet ik nog leggen, en die zou dan naar tuner 2 moeten. Nu gaat Astra2 naar de switch en 1 van de TWIN naar de switch deze gaan via de uitgang naar tuner1.

 

Hotbird doet het niet omdat er net een gebouw voor staat voor Astra1 kijkt ie er net langs

 

Zal morgen eens kijken voor een andere switch, en die optie die je in de DB hebt zit niet in de Relook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een probleem met het gebruik van een monoblock met de Mutant 200 geeft ook het probleem met schakelen als ik laat zoeken op Astra dan blijft hij Hotbird pakken en als ik Hotbird laat zoeken dan vind hij ook de Hotbird kanalen.

ik heb de schotel met de Satlook uitgericht en daarop werkt hij prima inmiddels heb ik een 2e Mutant erop getest en geeft dezelfde klachten wanneer ik hem aansluit op een schotel met losse switch heb ik geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles geprobeerd, is gewoon softwarematig denk ik. Bij de laatste RudBox loopt ie zelf helemaal vast. Even wachter voor nieuwe software lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort ook een relook 200S,met de zelfde problemen,met een monoblok.

 

Is een hulpmiddel,maar als je de relook,standby zet,met horzontaal kanaal,start hij daar ook mee op,b.v de ned zenders,en schakeld niet naar verticaal,lijk of hij vastloopt,maar dat is niet,gewoon even wachten!!

 

Dan ga je naar een verticaal kanaal,zet hem dan weer standby,en dan weer aan,dan kun je alle verticale kanalen bekijken,b.v de taq,of multi.

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Boekkie,

 

heb hier ook een 400 en een 200. bij de 400 totaal geen problemen. maar met de 200s werkt het ook niet op een monoblock om te switchen tussen hotbird en astra!

 

heb jij het probleem al opgelost?

 

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...