Ga naar inhoud

Mijn rotor blijft staan op het 0 punt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Boardleden,

Even een technisch vraagje.

Ik heb PLI Diamond draaien en nu is het probleem dat ik sinds vandaag niet meer kan draaien.

Het begon toen mijn vrouw van 19 oost naar 13 oost ging. De motor wilde niet meer terug daarna.

Ik kon toen niet meer naar oost toe alleen nog naar west draaien.

Ik heb het idee dat hij op het nulpunt blijft hangen. ALs ik bij rotor settings aangeef dat hij naar het nulpunt moet draaien zie ik de schotel ietsje links, dan weer ietsje rechts bewegen.

Graag advies in deze koude tijden..

see ya

Jeejee99

Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.

Geplaatst:
Citaat:

Graag advies in deze koude tijden..

Vastgevoren ?

Even serieus... heb er weinig tot geen ervaring mee, maar wellicht staat het voltage in db verkeerd ?

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Geplaatst:

bedankt voor het meedenken maar dat kan het niet zijn want heb ook al daarmee gestoeid.

Kan ik de rotor niet resetten of zo remote.

see ya

jeejee99

Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.

Geplaatst:

Gebruik je Goto-X ?

Zet die dan even uit en

ga na dat er GEEN predefined sat-posities in de lijst staan !

Staan die er wel, wis ze dan en

zet Goto-X weer aan.

ik ben benieuwd.

Geplaatst:

Als ik goto-x uitzet kan ik nog niks.

Kan niet handmatig oost of west doen.

doet hij ook niks.

Het lijkt wel of er de limieten aan staan maar dat is niet zo.

see ya

jeejee99

O ja HELP

Geplaatst:

het is een strong

Heb het voorheen ook een keer gehad en toen kon ik het oplossen maar weet niet meer hoe.

Dom he

see ya

jeejee99

Geplaatst:

ben nog even naar buiten gegaan. KOUDDDDDD.

ie dat het lampje een beetje groen met een orange gloed heeft.

ALs ik de box herstart word het lampje groen. Als ik via de besturing buiten op de rotor probeer van oost naar west te gaan dan gaat hij maar een milimeter naar links en een milleter naar rechts.

Verder valt me op dat als ik de op een zender gaan staan dan hoor ik de hele tidj dat hij prbeerd de rotor aan te sturen. je hhort steeds dat hij millimeter naar oost doet en een millimeter naar west doet.

Moet ik hem resetten?

de vraag is alleen hoe en hoelang ik de reset in moet drukken.

see ya

jeejee99

Geplaatst:

Reset , is 10 seconde genoeg , dan zou je met de knoppen naar nul moeten kunnen draaien , wat je ook eens kan doen is je dreambox helemaal opnieuw instaleren.

Wat wel raar is , dat je met de knoppen zelf ook niet kan besturen.

Pak eens een rubberhamertje , en hou de oost knop eens in , en als die dan niet goed draait , een paar kleine tikjes geven , wie weet zit er toch iets vast in je motertje.

Anders wordt het toch garantie of een nieuwe halen , maar dat zal ik pas in de zomer doen, met dit weer het dak op.........

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Zou gewoon de knop op de rotor eens proberen, is een zwart rubber knopje volgens mij die houdt je 10 sec vanst en volgens mij moet dan het groene ledje ff knipperenhaal wel ff je kabel eraf inverband met terug draaien van de rotor.

Heb hier ook dat probleem gehad en met een reset nu al hmmm ff kijken een jaar of 2 geen problemen meer.

Suc6

Geplaatst:
Citaat:
Reset , is 10 seconde genoeg , dan zou je met de knoppen naar nul moeten kunnen draaien , wat je ook eens kan doen is je dreambox helemaal opnieuw instaleren.
Wat wel raar is , dat je met de knoppen zelf ook niet kan besturen.

Pak eens een rubberhamertje , en hou de oost knop eens in , en als die dan niet goed draait , een paar kleine tikjes geven , wie weet zit er toch iets vast in je motertje.

Anders wordt het toch garantie of een nieuwe halen , maar dat zal ik pas in de zomer doen, met dit weer het dak op.........

Het gekke is dat hij het probleem eerst was dat hij niet naar het oosten wilde en nog wel west en op het nulpunt doet hij zowel West als Oost niet meer doet.

see ya

jeejee99

Geplaatst:
Citaat:
Als ik goto-x uitzet kan ik nog niks.
Kan niet handmatig oost of west doen.
doet hij ook niks.
Het lijkt wel of er de limieten aan staan maar dat is niet zo.

see ya

jeejee99

O ja HELP

Heb je de tip wel goed gelezen? goto-xy uitzetten en dan kijken of de lijst di e je dan krijgt leeg is (alleen iets met 'delete' of zo mag er staan). Zo nee dan eerst leegmaken. Vervogens gotoxy weer aanzetten.

Je kan ook met de webinterface -> condig -> rotor
proberen handmatig de rotor te bewegen. Dan leer je in ieder geval of hij echt nog draaibaar is.

-Marcel

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:

Ik heb alles geprobeerd gisteren.

En hij werkt nu weer.

Alleen ben ik wel alles kwijt qau posities omdat ik teveel heb zitten klooien.

Waarom hij nu weer werk. Nou schiet mij maar in een condoom. Ik heb de DB 1 nachtje uit laten staan. Stekker er nog wel in. En ik zet hem aan vanmiddag en hij doet het gewoon weer.....

Als iemand het weet dan mag hij, zij of gij het zeggeb.

see ya

jeejee99

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen