Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Heren, ik heb nog steeds twee lelijke problemen met de Dreambox 7000. ik heb overaal gelezen, niet alleen op dit forum maar ook in veel andere maar kwam ik veel vragen tegen zonder antwoord of met een antwoord dat heeft mij niet geholpen. dus, als het magt van de moderators wou ik weer een bericht hierover plaatsen. mijn twee problemen zijn: 1. kan alleen opgenomen video van fta kanalen kijken, met de andere kanalen krijg je zwart beeld als je wilt gaan kijken. ik heb als mogelijke oplossing gevonden: - probeer een andere CAM, heb ik gedaan. - wissen epg.dat en epg.m5.dat op de hd. gedaan - epg cache als het kan naar usb stick zetten. gedaan naar mijn hd - common interface instellen op: can handle two services / reset (module found. gedaan - timeshifting uitzetten, gedaan. maar ik heb nog steeds dezelfde probleem. het is een paar keer gebeurt, na alles flashen en zo, dat ik kond alleen de laaste 2 seconden kijken en niets meer van wat ik had opgenomen maar dat is meestal de eerste keer dat ik opneem daarna kan je niets meer zien van wat is opgenomen. ik gebruik op dit moment gemini 2.7 en camd3.838a, ik heb op een board gelezen van iemand die zie dat met deze emu goed ging,.... 2. ik kan alleen met vlc en de web tv optie in mijn browser alleen fta canalen kijken, de andere zijn gewoon niet te zien. hierover ook van alles geprobeer,...:-( dus als iemand nog tips heeft,... ik wil best graag alles proberen, andere image, flashen,... wat maar ook, maar opnemen en via het netwerk kijken waren twee van het meest aantrekelijke functies waarvoor ik mijn kocht en ik krijg ze niet aan het praat :-) nou, heren, sory voor het lang verhaal. saludos david
Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Welke andere cams heb je geprobeerd? De combinatie MGcamd/NewCS werkt in ieder geval goed. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Hoi Lion, Bedankt voor je reactie :-) ik had geprobeerd met camd3, newcamd, mgcamd en evocamd. ik had nog niet mer newcs geprobeerd, dus dan kan ik straaks wel doen. ik begrijp alleen niet wat jij bedoelt met "combinatie". ik kan ze alle twee gesinstaleerd hebben maar op de "autocam setup" moet ik toch mijn provider met alleen een card configureren, en dan de cam restarten, dus daarom weet niet precies wat ik moet doen. trouwens, zal de newcs goed werken met spaanse digital + ? met de camd3 is de enige waarme ik beeld heb. saludos david
mapi Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 in de autocam kun je doen wat je wilt, het hoeft niet alleen maar met je card te zijn. Heb bv zelf op de canaaldigitaal kanalen newcamd draaien en op de rest gebruik ik camd3. werkt allemaal prima. Welke VLC heb je en welke web X tv in DCC heb je draaien ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Mgcamd is aleen een cam, die kan decoderen, maar zelf geen kaarten lezen. Vandaar dat je dan de combinate mgcamd/newcs moet gebruiken. NewCS leest je kaart (en die kan zover ik weet ongeveer alle kaarten aan), en MGcamd decodeert het signaal en geeft je beeld. Ik weet niet welke image je gebruikt; ik heb zelf Gemini en daar moet je dan MGCamd Full, MGCamd Config, NewCS-bin en NewCS-config downloaden, en dan bij de emu-selectie onder de blauwe knop MGCamd-NewCS kiezen. Het zou kunnen zijn dat je bij NewCS nog iets aan de config-file moet doen, die staat in /var/tuxbox/config/newcs.xml, maar volgens mij zou die standaard al goed moeten staan. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 Hoi Lion, ik heb geprobeerd met een mgcamd dat ik gevonden heb maar nog steeds lukt het niet om van canal plus spanje op te nemen, (zwart beeld). mischien gebruik ik de verkeerde mgcamd versie. kan ke mijn mailen (er mogen geen links denk ik op de forum) de link waar ik dat emu versie kan downloaden ? ik stuur je dan even een mail met mijn email adres. ik dacht dat ik dit al gedaan had maar ik moet nof time shifting uitzetten en ik kan de optie niet vinden, waar kan ik dat vinden ?? bedankt !! david
freaky Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 domme vraag misschien maar heb je wel beeld als je niet opneemt?? Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Ja, ik denk niet dat het aan de mgcamd versie ligt. Als je met mgcamd beeld hebt, kun je er ook goed mee opnemen is mijn ervaring. Zo niet, dan gaat het helaas ook mijn ervaring te boven... Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen