Ga naar inhoud


wanadoo televisie?


julius

Aanbevolen berichten

weet iemand wanneer wanadoo gaat beginnen met het aanbieden van televisie? Al 1,5 jaar geleden heeft wanadoo bekend gemaakt dat ze willen gaan beginnen met het aanbieden van televisie via adsl2. Tot op heden heb ik echter niks meer gehoord van wanadoo. Heb al gebeld met de klantenservice hierover, maar hier wisten ze er niks over te vertellen, wel dat ze het gaan aanbieden, maar wanneer, wat het pakket zou worden en dergelijke wisten ze niet. Misschien iemand op dit forum die toevallig weet wanneer ze gaan beginnen? Ik ben zelf erg geinteresseerd in extra mogelijkheden om (meer) televisiezenders binnen te halen via mijn internetverbinding van wanadoo.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi julius,

 

Toen ik overging op wanadoo internet met de livebox beloofden ze me ook dat het binnen 3 maanden zou gaan gebeuren,dat is bijna een jaar geleden, ik had toen UPC al opgezegd, met als resultaat dat ik toen niks had en maar een satelietset had aangeschaft. Nu had ik laatst op hun website gelezen dat het in 2006 plaats zou vinden, maar ik heb zoiets van eerst zien en dan geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wel het voordeel lijkt van tv via adsl is dat ze alleen het gevraagde tv kanaal hoefen door te sturen. Stel je doet dit op bijv. 6mbit, dan blijft er ook nog genoeg bandbreedte over voor internet zelf.

 

De provider kan dan een onbeperkt aantal kanalen aanbieden, omdat ze niet allemaal al 'in de lijn zitten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De provider kan dan een onbeperkt aantal kanalen aanbieden, omdat ze niet allemaal al 'in de lijn zitten'.


Dat valt nog tegen hoor, er zullen toch afspraken moeten worden gemaakt met de door te geven zenders en ze lijken er niet allemaal om te springen: Kijk maar naar IP-tv van KPN. De BBC-zenders zitten daar niet in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wanandoo = eigenaar Casema.

 

Casema is lid van de essent groep, 75 % van de kabel aansluitingen zijn van deze groep.

 

Je denkt toch niet dat ze serieus zichzelf gaan beconcurreren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een onzin casema is helemaal niet van essent. Wanadoo is geen eigenaar van essent, france telecom is de eigenaar van wanadoo, en wanadoo is dus wel degelijk concurent van de kabelaars.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk he lezen.

 

casema en wanadoo zijn inderdaad van France telecom.

 

Ik zeg niet dat casema van essent is. Casema is lid van de essent groep. De Essent groep is een samenwerking van afzonderlijke bedrijven op kabelgebied als pact tegen UPC en ter gezamelijke ontwikkeling van producten en diensten zoals het internet bellen landelijk waar ze binnenkort mee komen en HDTV op de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
moeilijk he lezen.


Mwa..

Citaat:
casema en wanadoo zijn inderdaad van France telecom.


Nee hoor. Casema was tot 1998 van KPN. Toen inderdaad verkocht aan France Telecom, echter in 2003 overgenomen door enkele Britse en Amerikaanse investeerders (o.a. de beruchte Carlyle Group en GMT Communications). Casema heeft dus niets meer met Wanadoo te maken. Daarnaast zou het nog steeds niet uitmaken als het nog van FT was: Casema is de kleinste van de 3 grote kabelaars, de mensen die er geen aansluiting hebben zouden er dan toch klant kunnen worden en de klanten die naar Wanadoo overstappen hadden ze dan toch binnengehouden. Maar dat is dus sowieso niet aan de orde.

Citaat:
Ik zeg niet dat casema van essent is. Casema is lid van de essent groep. De Essent groep is een samenwerking van afzonderlijke bedrijven op kabelgebied als pact tegen UPC en ter gezamelijke ontwikkeling van producten en diensten zoals het internet bellen landelijk waar ze binnenkort mee komen en HDTV op de kabel.


Maar dat is een voortzetting van het oude Mediakabel, of dat Essent Groep genoemd wordt vraag ik me af. De Essent Groep is de overkoepelende organisatie achter Essent Elektriciteit, Essent Kabelcom en Essent Gas.

En dat ze daar lid vin zijn had, als Wanadoo en Casema met elkaar te maken, nog niet betekend dat er economisch gezien nadeel was geweest. Je kan ook niet zeggen dat klanten van een zelfstandig bedrijf dat lid is van een organisatie die producten ontwikkelt automatisch klant zijn van die hele organisatie.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...