Ga naar inhoud


[7000] hoe de Wifi Sitecom WL-022 werkende krijgen ?


delimavi

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox 7000 en wilde vragen of iemand me kan helpen om hem draadloos te maken. heb een linksys modem-router (draadloos)

Heb eerder als advies gehoord de Sitecom WL-022 te nemen omdat die compatible is met dreambox. heb op internet verschillende plugins gevonden maar krijg het niet aan praat. heb zelfs wireless lan plugin installer v1.04 gevonden die alles zelf installeerd. maar mijn dreambox start de plugin niet en sluit in 5 seconden de plugin.

zou iemand me kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pak ten eerste m'n wifi plugin v1.2.2. De plugin die jij noemt is een kopie gebaseerd op een oudere wifi plugin. Nu werkt 't helaas niet meer op nieuwe images. De enige oplossing is een image waarop wifi nog werkte in je interne flash te zetten, zoals PLi Beryl Pino. Daar zit de wifi plugin al standaard ingebouwd.

 

Als je toch een nieuwere image wil, zul je multiboot moeten gebruiken. Zet dan de image die je wilt op een USB-stick en sluit de USB-stick en de wifi-stick via een gevoede (!) USB-hub aan op je Dreambox.

 

Uit reacties die ik kreeg, weet ik dat dit moet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PLi Diamond hebt, dan zul je die dus moeten installeren als multiboot op een USB-stick met PLi Beryl Pino in de flash. En dan 't hele verhaal met de USB-hub...

 

Met wifi plugin 1.2.2 moet 't dan werken.

 

Het installeren in multiboot gaat trouwens ook niet in 1 stap, maar 't is mogelijk. Voordat ik je dat ga uitleggen, ga ik eerst polsen of je de moeite wil nemen. 't Is niet echt plug-and-play.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe kijken of ik 't zo weet, want ik heb zelf geen wifi op de Dreambox.

 

Nodig:

- USB-geheugenstick

- USB-wifistick

- gevoede USB-hub

- Een recente CVS-image

- PLi Beryl Pino

- PLi Diamond

- Flashwizard 4.5b

- Wifi plugin v1.2.2

 

Flash de recente CVS-image in de interne flash. Die is nodig omdat die LZMA ondersteunen en PLi Beryl Pino niet (dat bestond toen nog niet). Start de image op, volledig configureren is niet nodig, zolang 't netwerk via UTP maar werkt. Installeer met Flashwizard PLi Diamond op de USB-geheugenstick. Start op met PLi Diamond en installeer de wifi plugin.

 

Boot weer vanaf de interne flash en nu flashen we PLi Beryl Pino in de interne flash. Start Flashwizard nu weer op en kies voor "install image as multiboot". Nu zal Flashwizard weer 't multibootmenu installeren. Als 't goed is, zul je ook zien dat-ie PLi Diamond herkent op de USB-stick.

 

Reboot weer en start nu PLi Diamond op. Start de wifi plugin op en zet de instellingen goed. Als 't goed is, zal je wifi nu moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook mijn advies zeker als je linksys hebt kun je ook wel een

accespoint gebruiken zeker weten dat die het doet

die heb ik ook eerst een tijd gebruikt

ben nu weer aan de kabel.(ben verhuisd)

 

en als je die via een pc instel is het ook nog goed te beveiligen.

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...