Ga naar inhoud


4000 pvr (tuner 2) hotbird probleem


Marcellomio

Aanbevolen berichten

Snap er werkelijk niets van. Op tuner 1 "vang" ik zowel de hotbird als astra sat (vanaf twin monoblock), maar op tuner 2 "vang" ik alleen de astra. Hotbird sat geeft op zich al geen signaal op tuner 2. Ik heb alle kanalen (opnieuw) gekopieert (van tuner 1 naar tuner 2), hotbird op tuner 2 laten zoeken, maar niets hoor. Het werkte allemaal goed, tot een dag of 2 geleden...

 

Aansluiting: vanaf twin monoblock 2 gescheiden satkabeltjes aangesloten op lnb-1 en lnb-2 ingang van ontvanger (als gescheiden aangegeven in ontvanger)

 

Volgens mijn logica, moet er met de aansluiting niets fout zijn, hij werkte goed, en tuner 1 "vangt" beide satelieten.

 

Wat is er mis met het hotbird ontvangst op tuner 2 ?

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


en als je de kabel van tuner 1 nu ééns op tuner 2 doet

 

heb je dan wel beeld zo ja dan is je tuner Oké

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarmee suggereer je dus, Sigma, dat de lnb 1 en lnb 2 ingang van de topfield als tuner ingang 1 en tuner ingang 2 dienen ? Wist ik nog niet, maar ik ga het ff proberen, bedankt. (en excuses voor de late reactie)
Volgens is het advies van Sigma alleen bedoeld om te testen waar het probleem zit, in de lnb of in het tunergedeelte+instellingen. Maar wat is het resultaat nu?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe bevindingen!

 

Het wisselen van de kabeltjes, maakte geen verschil. Weer op tuner 2 geen hotbird ontvangst (hij vond echter wel tv en radio kanalen bij de "zoek" functie.) Maarrrr......

 

De DiSEqC van tuner 1 stond op "1 van 4", en de DiSEqC van tuner 2 stond op "2 van 4". Toen ik die van tuner 2 naar "3 van 4" zette, "ving" hij weer signaal op en zenders waren weer te kijken. Kortom doet ie het weer als vanouds. Alleen ben ik nu wel benieuwd wie mij uit kan leggen, waarom die "2 van 4" geen ontvangst meer heeft op de Hotbird, en bij de stand "3 van 4" wel ?

 

Misschien niet onbelangrijk om nog eens te benadrukken: twin monoblock met gescheiden satkabels aangesloten op lnb 1 en lnb 2 ingang van de receiver.

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou niet mogelijk zijn.

 

Astra is 1 van 4

Hotbird is 2 van 4 (dit zou eventueel ook andersom kunnen ligt aan monblock)

 

en dit moet op beide lnb's en tuners hetzelfde zijn.

 

Je hebt bij een twin monoblock niet de mogelijkheid om naar 3 van 4 te schakelen.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, PeHa, ik heb ook nog de mogelijkheid om 4 van 4 te kiezen, en dat in alletwee de tuner settings. Kon ik trouwens ook al, toen de receiver nog gewoon ontvangst had op tuner 2 - 2 van 4 (hotbird).

 

Het is toch echt een monoblock met 2 uitgangen.

 

Dus is er nu iets echt goed mis?

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...