Ga naar inhoud


Intern Dreambox sharen via dvb-s pci card


Gex

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een Dreambox, maar nu wil ik ook een HTPC gaan gebruiken die ik naast mijn dreambox kan gaan gebruiken, ik heb een canaal digitaal kaart voor mijn dreambox, kan ik deze delen op mijn HTPC, en zo ja welke kaart moet ik dan nemen (kan dit via de skystar2?). Ik heb via de search helaas niets terug weten te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe dit met ProgDVB en de plugin WinCSC, werkt perfect.

Bovenstaand werkt in principe met iedere DVB-S kaart waar ProgDVB mee werkt.

Als je met je HTPC ook een normale TV aan wil sturen is het verstandig een kaart te nemen met hardware mpeg decoder aan boord.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens een draadloos setje gezien waarmee je de kaart zou moeten kunnen delen. Misschien dat daar bovenstaande link over gaat ;-)?

 

Door het draadloos te doen (met een beperkt bereik) voorkom je in iedergeval misbruik van het "sharen" lijkt me dus daarmee zou zo'n draadloos setje als legaal moeten worden gezien.

 

Ik zie dat de Skystar 2 in één adem wordt genoemd met het sharen van een kaart. Is dit ook de reden dat deze kaart zo gretig aftrek vindt? Door het combineren van info uit verschillende forums had ik al het vermoeden dat het mogelijk zou moeten zijn met behulp van "sharing" en bijvoorbeeld een Skystar 2 betaal TV te kijken. Voor veel mensen puur voor de "hobby" natuurlijk ;-).

 

@Triax-88:

Bij een zeer snelle processor zou het toch niet direct nodig moeten zijn een hardware MPEG decoder te gebruiken? Of zijn er nog andere redenen waarom het beter is dit WEL te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

@Triax-88:
Bij een zeer snelle processor zou het toch niet direct nodig moeten zijn een hardware MPEG decoder te gebruiken? Of zijn er nog andere redenen waarom het beter is dit WEL te doen?


Nee, is niet nodig maar wel handig om een CRT TV interlaced mee aan te sturen.
Ik stuur mijn beamer uiteraard gescaled aan met m'n HTPC.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef er verder geen kabeltv mee te ontvangen, die heb ik namelijk niet meer, daarom wil ik ook graag een 2e reciever, in dit geval een htpc met dvb-s pci kaart, zoals ik lees moet dit dus mogelijk zijn met de skystar2 en wat software.

De pc wordt overigens aangesloten op een lcd hdtv (philips 37pf9830)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

bestaat er een handlijding cq lijst met de handelingen die je moet doen, om je dreambox ORG.canaaldigitaal kaart te delen met je skystar 2 kaart

 

dit is wat ik tot nu toe heb gedaan

computer

1. ProgDVB install

2. driver skystar2 ver.4.2.2 of hoger gebruiken

3. in progdvb root wincsc geplaats

 

dreambox

1. radegast inst

 

het zou makkelijk zijn met beschijfing welke instellingen ik moet invoeren.

als je dit binnens je eigen huis houd mag dit toch?

 

wie weet kan ik er mee helpen doen we het samen zodat we hem kunnen pm naar mensen die ermee willen stoeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...