Ga naar inhoud


dreambox 7000s + nfs stream naar pc


rrronaldo

Aanbevolen berichten

hoi medehobbyisten!

draai al een tijdje prima met de 7000 op gemini 2.6, emu=newcamd 6.06, c+basic abo.

hdd van de pc gemount naar 7000 (en viceversa), stream net nfs op de pc naar de disk van de pc voor opname.

eventuele opname-organisatie via netwerk met dcc of op 7000 zelf (in file mode)

tot zover werkt het perfect en stabiel.

 

vraag: de 7000 geeft aan een max opname tijd van ca 1.30u (3.22GB), kan dit groter?

zoja, waar stel ik dat in. Nu stoppen de opnames omdat de dit vol is, Terwijl is de pc 160GB beschikbaar is.

Is het mogelijk om via EPG de juiste programma's automatisch te laten opnemen?

Kan dit helemaal ontdekken in Gemini 2.6.......

 

Thanks op voorhand

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi medehobbyisten!

draai al een tijdje prima met de 7000 op gemini 2.6, emu=newcamd 6.06, c+basic abo.

hdd van de pc gemount naar 7000 (en viceversa), stream MET nfs op de pc naar de disk van de pc voor opname.

eventuele opname-organisatie via netwerk met dcc of op 7000 zelf (in file mode)

tot zover werkt het perfect en stabiel.

 

vraag: de 7000 geeft aan een max opname tijd van ca 1.30u (3.22GB), kan dit groter?

zoja, waar stel ik dat in. Nu stoppen de opnames omdat de dit vol is, Terwijl IN de pc 160GB beschikbaar is.

Is het mogelijk om via EPG de juiste programma's automatisch te laten opnemen?

Kan dit NIET helemaal ontdekken in Gemini 2.6.......

 

Thanks op voorhand

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@barabas

 

de diskpartitie (en dedicated map) is groot genoeg, geen 3.22GB

in nfs op de pc kan ik niks vinden over diskspace. moet dus ergens in de db zitten.

(ik heb een 2de box met interne disk, die loopt perfect met 120GB)

 

oja: TIMER functie toch (weer) gevonden. gaat via EPG in de Enigmabrowser op de PC.

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tokemup

 

Als je bedoelt EXPERT-->MOUNTS-->OPTIONS en dan in de regel NOLOCK,RSIZE=8192,WSIZE=8192 dan had ik 't al eerder gevonden.

 

echter als ik de lees en schrijf waardes verdubbel naar 16384 krijg ik niet een verdubbeling van de opname tijd maar slechts 17 minuten erbij. (ga dus van 3.22GB naar 3.45GB resp. van 1.30u naar 1.47u)

 

kennelijk moeten die getallen megagroot worden om b.v. 40GB te pakken (ca. 18uur). dus ergens in de buurt van 95000, 95000

 

klopt dit?

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ barabas

 

ik denk ook dat die 1GB er niks mee te maken heeft.

het lijkt erop dat dit getal te maken heeft met de grootte van .ts bestanden voor toekomsten dvd gebruik.

vergelijk dit met dvd bestanden met video info, dat mogen toch maar 1024MB zijn, vandaar dat je meerdere van deze .ts bestanden vindt op een dvd.

 

zou ik er heel veel naast zitten?

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ tokemup

Als je bedoelt EXPERT-->MOUNTS-->OPTIONS en dan in de regel NOLOCK,RSIZE=8192,WSIZE=8192 dan had ik 't al eerder gevonden.

echter als ik de lees en schrijf waardes verdubbel naar 16384 krijg ik niet een verdubbeling van de opname tijd maar slechts 17 minuten erbij. (ga dus van 3.22GB naar 3.45GB resp. van 1.30u naar 1.47u)

kennelijk moeten die getallen megagroot worden om b.v. 40GB te pakken (ca. 18uur). dus ergens in de buurt van 95000, 95000

klopt dit?

STOP!!!

Je gaat nu zaken door elkaar gooien, de r/w-size heeft te maken met je netwerk buffers en niet met de disk.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ barabas

ik denk ook dat die 1GB er niks mee te maken heeft.
het lijkt erop dat dit getal te maken heeft met de grootte van .ts bestanden voor toekomsten dvd gebruik.
vergelijk dit met dvd bestanden met video info, dat mogen toch maar 1024MB zijn, vandaar dat je meerdere van deze .ts bestanden vindt op een dvd.

zou ik er heel veel naast zitten?


De 1Gb waar je het hier over hebt heeft te maken met de maximale grootte van bestanden. Sommige OSsen kunnen/konden geen grotere bestanden aanmaken dan 1Gb. Tegenwoordig de meeste gelukkig wel. Ik weet zo niet of deze 1Gb te maken heeft met de VOB structuur van de DVD en de te adresseren blokken binnen de VOB. Het zou ook kunnen zijn dat DVD spelers geen grotere VOB bestanden kunnen hanteren of dat het gebruikte filesysteem dit niet aankan.

Mocht je hierover meer willen weten dan zul je wat onderzoek moeten doen (google)

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok

heb inmiddels die options voor rsize en wsize weer teruggezet naar 8192 (default).

ik kon ook niet geloven dat dat er iets mee te maken heeft.

 

ik ben met je eens dat die 1GB setting ook niet voor het instellen van de maximale opnametijdsduur is.

 

waar het dan zou zitten, geen flauw idee.

heb nogeens gekeken naar nfs op de pc, maar nergens wat in te stellen.

 

zal 's contact zoeken met die boys van IHAD misschien

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...