Ga naar inhoud


Easyprogger


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi medesatters<P>Ik volg dit board al enige tijd en lees regelmatig dat er mensen zijn die problemen hebben met het programeren van een waferkaartje (16F84 en 24C16)<BR>Dan heb ik misschien een leuk aardigheidje voor de knutselaars onder ons.<BR>Ik heb nl. een progammertje in elkaar geprutst (ik noem hem maar de Easyprogger) die met één enkele software (ICprog van B. Gijsen versie 0.9d04 ) alle twee ic's (pic en eeprom) kan proggen zonder eerst de steentjes van de kaart af te halen, wat wel zo handig is als je een beetje met de hex en bin filetjes aan het experimenteren bent (je weet wel, even provider of date veranderen en maar weer proberen)<BR>Het is een heel simpel ding, en goedkoop, er zitten 3 weerstanden, 2 condensators, 4 diodes, 2 zenerdiodes, 3 transistors, kaartslot, 9 pins connector, 2 ic voetjes, en wat draadbruggetjes op, dus al met al een handje vol.<BR>Hij heeft geen ext. voeding nodig, is supersnel met proggen, heeft geen jumpers voor phoenix of ludi instelling, heeft geen kristallen voor 3.5 of 6 Mhz., en je hoeft geen loaders (voor via pic te proggen) te laden.<BR>Het enige wat je extra nodig hebt is een aangepast kaartje, dit kaartje heeft 2 extra contacten en een 2 polige dipswich die je voor het proggen op aan zet en voor het kijken op uit zet. Voor dit kaartje heb ik ook een layout gemaakt. dus dat moet geen problemen geven. Wil je geen wafertje maken, dan kan je ook je gewone waferkaart blijven gebruiken, het enigste verschil is dat je dan de 24C16 eraf moet halen en in het ic voetje op de progammer moet steken om hem te kunnen proggen. De 16F84 kun je toch via het kaartslot proggen.<BR>Maak het eventjes kenbaar op dit board en dan mail ik je het zip-bestandje met de layouts van de kaart en de programmer, of misschien heeft Sat4All interesse deze progger met kaart in de download zone onder de topic hardware te plaatsen. Ik hoor het nog wel. <P><BR>Groeten TEJA <P><BR>------------------<BR><p>[This message has been edited by TEJA (edited 30 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...