Ga naar inhoud


Satellite Repeater System op het dak als alternatief


dolphs

Aanbevolen berichten

Aangezien oude verstokte VVE leden in het bestuur zitten welke zijn opgegroeid met NED1 en NED2 via de hark en zodra de hark van het dak kon omdat kabelTV mogelijk werd gemaakt ziet men dit als enige mogelijkheid om TV en Radio te ontvangen; de schotel is verder altijd buiten beschouwing gehouden omdat dat iets engs is, het is vaak voor buitenlanders en het heetste hangijzer is dat het de boel ontsiert; toegegeven soms is dat laatste ook zo maar dat is niet nodig... Door de stellingname van deze mensen hebben de schotel hobbyisten het moeilijk: een generatiekloof?

 

Hoe dan ook, de huishoudelijke reglementen van de flat worden op dit moment herzien en het is straks niet meer mogelijk een schotel op het dak te zetten, dit is iets waar ik niet voor zal tekenen en deze regel zal dan ook gewijzigd moeten worden voordat ik teken. Daarom ben ik geïnteresseerd in een SRS installatie, dit moet NATUURLIJK op het dak en als ik hier wat sterker in sta dan kan ik die regel laten schrappen. Gelukkig is een schotel op het balkon wel toegestaan zolang ze maar niet verankerd is en onder de reling blijft .. jammer voor hen die op het noorden zitten, of zoals ik op ZW zodat ik niet verder kan dan 7 Oost ...

 

Waar ik benieuwd naar ben van zo'n SRS installatie, is of het mogelijk is dat het niet uitmaakt of je slechts 1 lnb op de Astra uitgericht hebt staan of bij wijze van spreke 10 lnbs (Astra's, Hotbird, Sirius, Turksat, etc), zolang je maar een schotel gebruikt? Ook het bereik ervan, bijvoorbeeld iemand op 11 hoog heeft beter ontvangst met zijn antenne binnen, dan iemand op de eerste verdieping? Last but not least wat is het kostenplaatje als je van 30 west naar 28 oost wil om zo 99% van de mensen te bedienen met bijvoorbeeld een Wavefrontier T90 schotel...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...