Ga naar inhoud


Visiosat extra LNB


druid

Aanbevolen berichten

ik heb op dit moment een visiosat met hotbird, astra1 en astra2. Mijn diseq switch heeft nog een gaatje over. Ik vroeg me af of het redelijk makkelijk is om er nog een LNB bij te proppen om bijvoorbeeld de Eutelsat of 16E te ontvangen. Iemand enige ervaring hier mee?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


thanks voor de snelle response. Als ik sirius kan bereiken op 5E, is de turksat dan misschien ook mogelijk op 42E (de andere kant op zal ik maar zeggen). Weet iemand de maxium bereikbaarheid van de Bisat als in hoeveel graden? Of ligt dit aan waar je schotel op het middenpunt richt?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Sirius tot Astra 2 (azimuthverschil ongeveer 29) gaat, zou theoretisch Astra 1 tot Turksat (azimuthverschil 26) ook moeten kunnen. (Je mist dan wel Hot Bird.) Maar ik ben bang, dat Turksat te zwak is. Je zou eerst eens kunnen testen of je met een LNB en het midden Turksat kunt ontvangen.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken voor je vragen, want daar staat al eens vermeld wat de gradenboog van een bisat is. Die schommelt tussen de 25 en 30 graden. Aangezien je een opstelling van Astra 1 en 2 hebt, kom je niet verder dan:

 

19,2 + 25 = +/_ 45 graden oost

of

28,2 - 25 = +/_ 5 graden oost (Sirius)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks. gradenboog was het woord dat ik zocht

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...