Ga naar inhoud


update xcam vraag


Gast sat-aan

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Wie heeft er ervaringen met een xcam (eerste versie, voor premium) update middels cas 2+ of 3????

 

Dit is het geval:Cas2+ met 20 pins flatcable op kleine interface meegeleverd in set, deze kleine interface op j-card, j-card in xcam en xcam in cas2+. (zo leid de handleiding van cis6.9 me...) Na xcam te hebben geselecteerd in CIS 6.9 tot uiteindelijk bij common interface host serial update te hebben geselecteerd gaat alles goed. Als file heb ik de xcrypt clear file geselecteerd (eerder al xcrypto1.470 geprobeerd). In common interface host staat bovenin 'update-pls wait..' en dat duurt ellenlang. Hoe lang zou dat moeten duren??? lijkt wel of hij vastloopt en zie ook niks veranderen in de fw die erop staat.....

 

Wie kent dit of kan me verder helpen????

 

bedankt,

 

Sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet eerst de cam wissen daar hoef je geen file voor de kiezen ,dat doet de cas zelf wel.dan moet je xcam :moduleV11/V12 aangeven in het menu van de cam . Dan is de cam in virgin state. je kunt dan pas de nieuwe bin proggen op vakje > > 2. (Het starten van de cas2 downl soft en het activeren in het cam menu moet vlot achter elkaar geschieden.)sukses

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg de cam ook niet in virgin state.......

 

Als ik x-cam loader open moet ik de bin file selecteren. Dan opent hij zelf common interface loader en gaat alles dan zelf doen..... tot aan 'serial update' -activate loader-(dus in common interface host) Daar blijft hij hangen....... Kan dus niet eerst wissen.

 

Met pcmcia lukt het me wel de x-cam te upgraden alleen deze (andere dus) heeft geen xcrypt*.***-p en is dus niet voorbereid....

 

Is het makkelijk om de cam met cas2+ klaar te stomen voor pcmcia update???

 

Als dit namelijk al nieet lukt vraag ik me af of ik wel de loader kan wijzigen???

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Ucas / Nextwave / xcamp programmer is het gewoon een kwestie van xcloader_pcm.rom erin laden, te beginnen bij blok 0.

 

Wel moet je er al een xcrypto versie 1.078 of hoger in hebben staan voordat je dit doet.

 

Dit zou met een CAS2 net zo moeten gaan.

 

Ik heb zelf ook nog zo'n projectje liggen, ik heb alleen helemaal geen programmer meer liggen, ook geen CAS2.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat al deze files er niet op gaan met een cas2+ en c.i.s. 6.9???

 

Bij serial update -activate loader- blijft hij namelijk staan, zie ook verder geen balkjes lopen e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook met de cas2 + addon en cis 6.9 geen probleem in combinatie met een humax .Je moet wel snel achter elkaar downl starten + activeren in het cam menu.(anders gebeurt er niets) groeten

(ps ik lees net dat je nog geen p versie hebt als je versie 1.03 hebt moet je eerst zorgen dmv fun of een loader kaart, boven de v1.04 te komen . Pas dan kun je de cas2 gebruiken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal daar het probleem liggen. Ik neem aan dat je de hardware versie bedoeld... Die is: P/N 030723 Ver 1.0. De file die erop staat is xcrypt 1.400. Is het niet ook zo dat ik er een premium van moet maken?? Kan dit met cas2plus of kraam ik nu wartaal uit????

 

Ik (probeer) met de cas2plus (de witte kast!!) dit klusje te klaren maar hij loopt op common interface host (ca menu maar dan op de pc) steeds vast en blijft ellenlang op updaten staan.....

 

gr. sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er xcrypto 1.400 op staat is hij al eens geupdate (v1.03=org) dan zou hij met een cas moeten werken. Je kunt er een premium (=v12) van maken maar dat geeft geen meer waarde op dit moment.groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...