Ga naar inhoud


[flash] link opent in nieuw venster terwijl er _self ingesteld staat.


Puch

Aanbevolen berichten

Ik heb een eigenaardig probleem met een flash bestand.

 

Het betreft een banner die op een php pagina staat.

Het is eigenlijk een aandachtstrekker die na aanklikken een andere pagina binnen de site opend.

 

Nu is het eigenaardige dat de eerste keer dat je hem aanklikt hij de link opend in een _blank browser venster, terwijl het ingesteld staat om in hetzelfde venster te openen.

 

Citaat:
on(release){getURL("start.php?pag=inschrijvingen","_self");}

 

Als je er in dat nieuwe venster nog eens op de klikt opent hij wel in het hetzelfde venster.

 

Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen?

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maakt geen verschil

Ik werk niet in frames maar in een tabel.

 

in de linker kolom staat de bewuste banner dmw van include()

In de rechter kolom wordt de pagina aangeroepen met de $_GET[] variable

 

Dus in princiepe roep je de pagina start.php aan en via $_GET word de pagina inschrijvingen in de rechter kolom weergegeven. (staat daar dus los van)

 

Wat mij zo vreemd lijkt is dat eens dat nieuwe browser venster geopend is en je werkt daarin verder dat alles wel perfect werkt.

 

Ook als je dan andere pagina's bekijkt en dan terug op de banner klikt opent hij wel in goed.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat mij zo vreemd lijkt is dat eens dat nieuwe browser venster geopend is en je werkt daarin verder dat alles wel perfect werkt.

Ook als je dan andere pagina's bekijkt en dan terug op de banner klikt opent hij wel in goed.


Dat is niet zo heel vreemd, want nadat je de eerste keer op de banner hebt geklikt, krijgt het nieuwe window de interne naam '_self'. Daarom zal het na de eerste keer ook altijd goed gaan.

Maak maar eens een index.php met de volgende link:
<a href="start.php" target="_self">Startpagina</a>

Als het goed is krijgt het actieve browserwindow nu de interne naam '_self' op het moment dat start.php wordt geopend. Daarna zou dat probleem met die banner ook uit de wereld moeten zijn.

Wat je ook zou kunnen proberen is de getURL niet in '_self' maar in '_parent' of '_top' openen en eens kijken of ie dan ook een nieuw window opent. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

En dan is er nog een mogelijkheid, maar dan zou ik je sources moeten zien. Ik kan nl die include() niet plaatsen. include je daar een andere PHP-file waarin die SWF wordt aangeroepen of include je daar direct de SWF???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost.

Ik heb de banner opnieuw gemaakt en het probleem is opgelost.

 

Wat het juist was weet ik niet, maar na opnieuw maken (op exact dezelfde manier) was het probleem van de baan.

 

@ duwgati.

 

Ik include in die cel een ander php pagina waarop de swf staat.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...