Ga naar inhoud


stream optie in webif uitleg


arnoldl

Aanbevolen berichten


Als ik op Web-X-TV (links bovenin de Enigma Web Interface, ik gebruik PLi Emerald) klik opent er een nieuw Firefox window, waarin ik het beeld en geluid krijg (met een kleine vertraging t.o.v. box). Heb hiervoor laatste VLC client (0.84a) geinstalleerd, met de ActiveX (voor IE) en Mozilla (voor Firefox) plugin aangevinkt. Daait hier prima met DM7000, maar met DM500 stottert beeld voortdurend, net als geluid.

 

Is DM500 niet snel genoeg voor streaming? Dacht dat DM500 redelijk gelijkwaardig is aan de DM7000, zonder een frontprocessor. Netwerk is in orde; 100 Mb/s switched, full duplex.

 

Nog een vraag, hoe kan je vanuit de VLC Media Player de Dreambox stream direct laten lopen? Dus zonder een browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik op Web-X-TV (links bovenin de Enigma Web Interface, ik gebruik PLi Emerald) klik opent er een nieuw Firefox window, waarin ik het beeld en geluid krijg (met een kleine vertraging t.o.v. box). Heb hiervoor laatste VLC client (0.84a) geinstalleerd, met de ActiveX (voor IE) en Mozilla (voor Firefox) plugin aangevinkt. Daait hier prima met DM7000, maar met DM500 stottert beeld voortdurend, net als geluid.

Is DM500 niet snel genoeg voor streaming? Dacht dat DM500 redelijk gelijkwaardig is aan de DM7000, zonder een frontprocessor. Netwerk is in orde; 100 Mb/s switched, full duplex.

Nog een vraag, hoe kan je vanuit de VLC Media Player de Dreambox stream direct laten lopen? Dus zonder een browser.


de dm500 is inderdaad niet krachtig genoeg, mede omdat hij een extra demuxer (zeg maar 'decoder') mist ten opzichte van de 7000. op de 500 moet alles door hetzelfde stukje hardware worden afgehandeld, en dat is in praktijk vaak net te zwaar.

voor een rechtstreekse stream is er de optie "video capture", in het channel info menu. dat is een link naar een m3u-playlist die je kan openen met VLC, eventueel nadat je hem hebt opgeslagen op je computer.

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima inderdaad met zo'n .m3u file. Voordeel hiervan is dat je ook volledig scherm kan kijken, i.p.v. een niet al te groot venster. Voor de rest maakt niet echt uit volgens mij, al heb wel wat meer opties natuurlijk van de VLC Player.

 

Nu nog mooi weer, kan ik lekker tv kijken op m'n laptop in de tuin... Heb al even getest, wifi verbinding is snel genoeg ervoor! Echter het weer wil voorlopig nog niet echt meewerken, Nederland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...