Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

TF5000 CI - brommend geluid gedurende "geluidsstilte"

Aanbevolen berichten

Gast

Ik heb in huis twee TF5000 CI receivers, elk op een tv aangesloten middels een scartkabel. Op één van beide installaties heb ik het volgende probleem:

Wanneer géén geluidssignalen over de speakers komen omdat juist gezapt is, een tv-programma stiller wordt of ik het geluid middels de topfield ab op mute zet, kan ik duidelijk een constante bromtoon horen over de tv-speakers.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit aan de receiver liggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

denk dat dit heeft te maken met de scartkabel

probeer ze ééns uit te wisselen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Hmmm zou kunnen. Ik heb net een andere kabel geprobeerd en het brommen leek iets zachter. Zou ook nog aan de tv kunnen liggen natuurlijk. Zal eens de receivers omwisselen als ik meer tijd heb - dan weet ik het natuurlijk zeker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit heb ik ook als ik namelijk het geluid van de tv te hard aan heb staan. Mijn kinderen gebruiken de volume regelaar van de tv zelf ipv de ab.

Zet even het geluid van de tv wat zachter(handmatig) en kun je verder de volume met de ab regelen. Dan zal je merken dat het gewoon goed doet.

Groetjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Net even een reserve tv op de bewuste receiver aangesloten, en die bromt niet of nauwelijks hoorbaar. Ligt waarschijnlijk aan de scart ingang van mijn denk dan... Sony prul... :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wissel dan de ontvangers onderling eens.

Tip : koop geen goedkope scartkabel .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen