Ga naar inhoud


SCSI probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen ziet windows98 SE de 9500 niet meer. Bij opstarten zie de adapter em wel (Adaptec 2940 UW pro) en ook de andere scsi apparaten werken ook goed.<BR>Zowel Vgrabber als DVBedit zien de 9500 niet, Vgrabber geeft de melding ASPIstatus: 0000E300 frown.gif<P>Wie o wie heeft de gouden tip!<P>Satblaster

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je misschien onlangs scsi apparatuur bijgeplaats?<P>Ikzelf heb in een extern kastje een scsi hd en een ultraplex zitten. Die case heb ik zowel met een kabel aan m'n scsi kaartje hangen als (met een andere kabel) aan de 9500.<BR>Als ik die hd en ultraplex aan zet (power on op kastje) dan ziet w98 de 9500 NIET. Maar als ik ze uit zet, dan wel.<P>Vraag me niet waarom. Maar ik heb al van alles geprobeerd, maar alles tegelijk wil gewoon niet. De id's zijn natuurlijk allemaal verschillend.<P>Dus probeer eens je overige scsi apparatuur uit te zetten. Misschien scheelt het.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost, er zijn nogal wat producten die een eigen aspi-driver installeren. Adaptec heeft een bestand dat heet ASPICHK.EXE die controleerd of je de juiste en laatste aspi drivers hebt staan en natuurlijk ook de software om het corrigeren.<BR>(www.adaptec.com)<BR>In ieder geval bedankt voor je reactie.<P>Satblaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...