Ga naar inhoud


Problemen met JDM


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem met m'n JDM V1.0 programmer.<BR>Ik probeer hier zowel goldwafercards als losse 16F84 en 24C16 'Ic-tjes'mee te programmeren. Maar ik krijg telkens <BR>een foutmelding. Bij <read all> krijg ik de ene keer 000f 000f 000f 000f 000f etc, een andere keer alleen maar 0000 0000 0000 000 000. <BR>Bij het programmeren van de 16F84 loader krijg ik telkens de foutmelding: programm failed at 000h.<BR>Wat doe ik toch verkeerd ????<BR>- Ik heb de kaarten 'vol'gekocht maarja we zitten al weer heel wat dagen in mei.<BR>- Bij het programmeren van de goldkaart heb ik smartcard aangevinkt<BR>- Oscilator staat op XT<BR>- Fuses allen uit.<BR>- Dit springt soms automatisch naar LP en de PWRT en CP op aan.<BR>- Device in mijn ogen goed ingesteld op 16F84<P>Ik heb inmiddels meerdere programma's gebruikt zoals winphoenix en <BR>windecrypt maar niets wil. (waiting for reset) of (reset failed)<P>* Moet er trouwens een externe voeding aan ?<P>Ik heb trouwens ook een Phoenix programmer voor de Irdeto, kan ik hier <BR>nog wat mee??<P>Please help me.......<BR>desprate<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Paultje:<BR><B>Ik heb een groot probleem met m'n JDM V1.0 programmer.<BR>Ik probeer hier zowel goldwafercards als losse 16F84 en 24C16 'Ic-tjes'mee te programmeren. Maar ik krijg telkens <BR>een foutmelding. Bij <read all> krijg ik de ene keer 000f 000f 000f 000f 000f etc, een andere keer alleen maar 0000 0000 0000 000 000. <BR>Bij het programmeren van de 16F84 loader krijg ik telkens de foutmelding: programm failed at 000h.<BR>Wat doe ik toch verkeerd ????<BR>- Ik heb de kaarten 'vol'gekocht maarja we zitten al weer heel wat dagen in mei.<BR>- Bij het programmeren van de goldkaart heb ik smartcard aangevinkt<BR>- Oscilator staat op XT<BR>- Fuses allen uit.<BR>- Dit springt soms automatisch naar LP en de PWRT en CP op aan.<BR>- Device in mijn ogen goed ingesteld op 16F84<P>Ik heb inmiddels meerdere programma's gebruikt zoals winphoenix en <BR>windecrypt maar niets wil. (waiting for reset) of (reset failed)<P>* Moet er trouwens een externe voeding aan ?<P>Ik heb trouwens ook een Phoenix programmer voor de Irdeto, kan ik hier <BR>nog wat mee??<P>Please help me.......<BR>desprate<P></B><HR></BLOCKQUOTE><BR>Ha die Paultje,<BR>Ik heb net zelf ook zo'n JDM en een pic kaartje gekregen. En ik had in de eerste instantie ook problemen met het lezen en programeren. Ik gebruik ICPROG 0.9 met mijn JDM, en ik heb drie PC's geprobeerd en bij de derde PC....jaaaaaaaa toen deed hij het pas. Je moet een PC hebben waar geen hardware op de COM1 en/of COM2 poort geinstalleerd staat. Dan komt het wel goed.<P>En daarna had ik problemen met het programeren van die eeprom(24c16) steeds error bij het schrijven (lezen ging wel). Toen ben ik er achter gekomen dat je PIN 7 van de eeprom even om moet buigen dat deze niet in de JDM zit, dan de codes er in en dan weer terug buigen en dan weer in je kaartje.<P>Ik hoop dat dit werkt suc6.<BR>Jeroen!!!!!!!!iiiiiiii <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Paultje,<BR>Ik heb net zelf ook zo'n JDM en een pic kaartje gekregen. En ik had in de eerste instantie ook problemen met het lezen en programeren. Ik gebruik ICPROG 0.9 met mijn JDM, en ik heb drie PC's geprobeerd en bij de derde PC....jaaaaaaaa toen deed hij het pas. Je moet een PC hebben waar geen hardware op de COM1 en/of COM2 poort geinstalleerd staat. Dan komt het wel goed.<P>En daarna had ik problemen met het programeren van die eeprom(24c16) steeds error bij het schrijven (lezen ging wel). Toen ben ik er achter gekomen dat je PIN 7 van de eeprom even om moet buigen dat deze niet in de JDM zit, dan de codes er in en dan weer terug buigen en dan weer in je kaartje.<P>Ik hoop dat dit werkt suc6.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...