Ga naar inhoud


Oplossing problemen JDM


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Ik jeroen ik ben nieuw hier dus als ik iets verkeerd doe neem het mijn nog niet kwalijk.<P>Ik heb net zelf ook een JDM en een pic kaartje gekregen. En ik had in de eerste instantie ook problemen met het lezen en programeren. Ik gebruik ICPROG 0.9 met mijn JDM, en ik heb drie PC's geprobeerd en bij de derde PC....jaaaaaaaa toen deed hij het pas. Je moet een PC hebben waar geen hardware op de COM1 en/of COM2 poort geinstalleerd staat. Dan komt het wel goed.<P>En daarna had ik problemen met het programeren van die eeprom(24c16) steeds error bij het schrijven (lezen ging wel). Toen ben ik er achter gekomen dat je PIN 7 van de eeprom even om moet buigen dat deze niet in de JDM zit, dan de codes er in en dan weer terug buigen en dan weer in je kaartje.<P>Ik hoop dat dit werkt suc6.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Blijf toch gewoon werken met een ludipipo en een phoenix , ik doe dat al vanaf het d2mac tijdperk zonder problemen .<BR><P>------------------<BR>Edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi all,<P>Ik heb hier een user manual van de JDM programmer, als iemand deze manual wil hebben stuur san even een mailtje naar het onderstaande mail adres met het onderwerp "JDM user manual"<P>EMAIL: jeroen_van_zijl@zonnet.nl<P>Gegroet.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gewoon een kleine modificatie aanbrengen op de JDM zodat je geen foutmeldingen krijgt bij het programeren <P>EN JE HOEFT POOTJE 7 NIET MEER OM TE BUIGEN!!<P>Voor info mail even naar:<P>bin.jer@12move.nl<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een jdm programmer kun je geen goldcards proggen omdat hij geen phoenix stand heeft hij is alleen geschikt voor piccards<BR>dus die met de losse chips<BR>het probleem zit hem inderdaad bij pootje 7<BR>bij sommige ic's bijv philips moet deze aan de plus liggen maar bij de siemens moet hij aan de min en bij de meeste maakt het niks uit en laat je hem open dit is een soort write protect<BR>het is alleen jammer dat de jdm veel te duur is en veel te wijnig kan<BR>een vp2 is een veel beter keus want die doet goldcards alle irdeto smartcards en piccards<BR>kost maar 90 piek en werkt als een speer 3 mhz of 6 mhz ludipipo phoenix smartmouse<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag maar over welk probleem gaat het hier precies ?<P>is dit het :<P>Hoi, hoe zou het komen dat ik af en toe een error krijg met de jdm programer .<BR>dit met het programa icprog.<BR>steeds na de verify bij beide ic's<BR>geeft hij dan error in adresline 000f enz.<BR>meestal wel een ander adres.<BR>als ik het dan even op mijn laptop probeer dan lukt het wel, en soms ook niet.<BR>heel eigenaardig, heeft iemand de zelfde probleempjes.<BR>wat is de oplossing ? en wat de oorzaak ?<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor alle mensen die nog problemen hebben met programmeren<BR>van de kaartjes in combinatie met een JDM en ICprog software<BR>hieronder de oplossing: werkt perfect<P>1. je hebt een picard (twee ic erop) bekende mm2 kaartjes<BR>lang groen pcb etc. etc. <A HREF="http://www.multipage.net/multi/programmers.htm" TARGET=_blank>http://www.multipage.net/multi/programmers.htm</A> <BR>haal de ic eraf allebei en plug ze op je JDM, <BR>select device 16f84 bestand laden bijv.. loader.hex<BR>altijd eerst de loader laden met zulke kaartjes<BR>programmer de kaart ( Oscilator XT, PWRT on)<P>en dan device select 24c16 laad de bin file bijv 0cam.bin<BR>programmer de ic<P>en daarna select device 16f84 en programmer de echte hex file bijv.<BR>pic.hex et voila haal de ic eraf uit je JDM pluk ze op je kaart<BR>en kijken maar. <P>2. je hebt een gold wafer kaart, zelfde principe, alleen lukt niet de 24c16 met jdm<BR>de eeprom moet je dus niet met de JDM, maar met een phoenix programeren<BR>rest is hetzelfde.<P>3. voor de smd kaartjes ook groen, <A HREF="http://www.multipage.net/multi/piccard.htm" TARGET=_blank>http://www.multipage.net/multi/piccard.htm</A> <BR>maar kleine ic erop gesoldeerd<BR>gaat nog sneller, zonder dat je de loader laad (althans bij mij niet)<BR>het zijn kaartje die net ietsje te kort zijn<BR>m.a.w. als je die in je ontvanger (nokia) wil doen moet je eerst het plastic<BR>gedeelte eraf halen en dan past ie net erin.<P>hopelijk word je hier een beetjes wijzer van, hoe meer je <BR>experimennteer, hoe makkelijk het gaat<BR>don't give up ---> i didn't ;-)<P>------------------<BR>

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...