Ga naar inhoud


Nextwave SUC-2500 ontvangt niet alles.


Gast

Aanbevolen berichten

LS,

 

ik heb een nextwave suc-2500 die "maar" 350 FTA zenders ontvangt. Er gebeurt ook iets geks: tot 18/60 (dat is onder de frequentie 117200 Mhz) zegt de ontvanger dat de ontvangst slecht is, om daarna omhoog te schieten naar 70% en dan toch nog 350 zenders te ontvangen. Wat doe ik fout?

Voorts vraag ik me af of ik de firmware kan upgraden. Ik heb al een nul-modem kabel.

Voorts vraag ik me af: er kan een dragon-CAM in, maar hoe lang kan ik daarmee blijven kijken? Om de hoeveel tijd moet er een sleutel upgrade plaatsvinden? Heb je uberhaupt garantie op de werking van zo'n CAM?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom AkelaWilmans

Waarschijnlijk staat je schotel niet optimaal uitgericht op de betreffende sateliet.Firmware kan je upgraden , via google had ik m al gauw te pakken zowel de loader als firmware.Een dragon heeft regelmatig nieuwe s.w. nodig wil je alles blijven decoderen wat hij kan 1 a 2 keer in de maand garantie op decoderen geeft geen enkele camproducent wel als hij kapot is dan heb je recht op een nieuwe.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo AkelaWilmans.

 

Welkom op dit board. Wat betreft de Nextwave 2500SUC plus is er naar mijn mening niet zo erg veel te beleven. Ik kocht dit apparaat in 2003 en gebruik het nog steeds, maar alleen voor de NED zenders met een CD kaartje in de ucas die ik ooit een keer geladen heb met Pentha 1.09. De laatste firmware update die ik vond is de V 1.458 dutch van 10.11.2003 en die heb ik er ook inzitten.

Als je aan de gang gaat wel even goed opletten. Er zijn twee versies van de 2500SUC, die met de plus geschreven uit de blauwe doos en die met een + als plus uit de oranje doos. Dit zijn intern verschillende machines, en als je probeerd om er de software voor de andere in te laden blijft het display op 0000 en moet er een IC af om extern weer terug geprogrammerd te worden. Lees daarom goed of je de goede software hebt voor jou machine voordat je gaat laden. Het laden van de firmware kan via de serieële poort van je PC met een loader programma. Het updaten van de UCAS gaat alleen met een speciale Nextwave programmer die je in de ucas schuift en dan via de serieéle poort op je PC aansluit. Als je een Dragon CAM hebt hoef je dus daar niet mee aan de gang.

Ik denk niet dat een firmware update helpt met jou probleem, kijk eens naar de afstelling van je schotel, speciaal de skew van de LNB. Draai deze eens een beetje in zijn houder op een transponder in de lage band, groot kans dat dat wel helpt. Probeer anders een andere LNB als je die niet met een andere ontvanger getest hebt.

Wat betreft de Dragon cam kan ik je niet adviseren omdat ik hoofdzakelijk met softcams voor mijn Skystar kaarten werk.

Er is een Ned site waar veel info over de Nextwave staat, als je die nog niet gevonden hebt dan PM ik je die wel, de site is waarschijnlijk te commercieél voor dit forum.

Ik heb mijn programmer net uitgeleend, misschien kan de lener je nog wat verder helpen, hij is ook net aan het updaten met zijn 2500SUC.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...