Ga naar inhoud


goldprogrammer


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een goldprogrammer en mijn eerste indruk was dat deze slecht was gesoldeerd.<BR>Mijn grootste probeem is dat ik geen goldwafer smartcard kan programmeren.<BR>Hoe is nu de exacte volgorde bij een lege kaart.Volgens de beschrijving is het:<BR>eerst Pic selecteren,dan seca hex<BR>laden.Dan Eeprom selecteren, seca Bin laden.<BR>Weer terug naar Pic, dan main-file laden.<BR>Wat ik ook probeer is zonder resultaat.<BR>Wie weet raad?<BR>ps. ik ben een beginneling met programmeren<BR>en ben in het bezit van een Nokia 9600<BR>Groetjes Tiny<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by tmierlo (edited 10 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


TMierlo,<P>in feite staat gans de procedure hier op het board.<BR>steek de kaart met de contacten naar beneden toe in de programmer.<BR>klik eerst indentify aan, de gebruikt kaart wordt herkend door de programmer.<BR>klik nu de PICs tab aan en laad de bootloader " boot.hex" op de 16f84 ic<BR>klik programm aan<BR>even wachten<BR>klaar<BR>klik vervolgens eeproms tab aan<BR>laad de file voor de 24 c ic " 24c.hex "<BR>klik programm aan<BR>even wachten<P>klik PICs wederom aan<BR>main file " main.hex" laden<BR>en programm<P>probeer het eens<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by satdigital:<BR><B>TMierlo,<P>in feite staat gans de procedure hier op het board.<BR>steek de kaart met de contacten naar beneden toe in de programmer.<BR>klik eerst indentify aan, de gebruikt kaart wordt herkend door de programmer.<BR>klik nu de PICs tab aan en laad de bootloader " boot.hex" op de 16f84 ic<BR>klik programm aan<BR>even wachten<BR>klaar<BR>klik vervolgens eeproms tab aan<BR>laad de file voor de 24 c ic " 24c.hex "<BR>klik programm aan<BR>even wachten<P>klik PICs wederom aan<BR>main file " main.hex" laden<BR>en programm<P>probeer het eens<P><BR></B><HR></BLOCKQUOTE><BR>Beste meneer, bedankt voor deze tip!<BR>Het werkt perfekt.Misschien nog een vraag?<BR>Gelden deze codes ook voor Irdeto?<BR>Alsnog vriendelijk bedankt.<BR>Groetjes, tiny<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard werkt dit ook met Irdeto en is de beschrven procedure exact hetzelfde alleen gebruik je nu file's voor irdeto behalve de loader die is hetzelfde.<BR>Vergeet niet na het programmameren de pic eerst weer te wissen alvorens de definitieve hex in de pic16F84 te proggen anders lukt het niet.<P>------------------<BR>edited by Tech smile.gif<P><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 21 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

tech - het wissen is niet met alle software nodig hoor. Ik doe het nooit - met pic24c13 overschrijft ie de loader gewoon.<BR>2old<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt 2old , maar als je goed kijkt zie je dat eerst de pic gewist wordt alvorens er weer nieuwe data heengeschreven word.<BR>Ik bedoel maar het is afhankelijk van welke soft je gebruikt om de zooi te proggen.<P>------------------<BR>edited by Tech smile.gif<P><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 21 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lui <BR>ik heb vandaag een goldprog bij .... in A...<BR>gehaald maar wie kan mij een beetje helpen want ik geloof toch echt dat een vp-2 gemakkelijker is ofniet soms....<BR>wie kan mij helpen<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Tech!<P>(Sorry dat dit niks met het onderwerp te maken heeft.)<P>klopt jou e-mail adres nog wel?<BR>Ik heb je 2 mails gestuurd maar nog niks gehoord deze week.<BR>Wil je anders mij even mailen.<P>Dit is dus voor Tech bedoelt!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...