Ga naar inhoud


Vraag over geheugen Nokia.


Gast

Aanbevolen berichten

Een vraag over het geheugen-gebruik van de nokia. In een ander topic werd op de levensduur van het flash geheugen gewezen ivm. de dvb2000 versie met irdeto emulator.<P>Nu, een ontvanger heeft 1 of 2 geheugenchips "on board" en een sockel voor een RAM-geheugen.<P>Bij mijn ontvanger zit er 2MB on board en een ram chip heeft ie niet. <P>De teletext pagina's worden (volgens mij) gecached in de bovenst 1 MB. Bij een 1.5 MB box die ik ook heb werkt dit niet (je krijgt dan de melding dat je meer ram moet installeren). Hierbij wordt dus dat geheugen elke keer overschreven door de teletext informatie, hetgeen een veel grotere verkorting van de levensduur zou moeten zijn als die paar strings van 8 bytes die de emulator erin schrijft.<P>Verder een opmerking gezien dat je het RAM geheugen nodig zou hebben wil de emu werken.<BR>Als dat zo is, dan wordt er helemaal niet in de flash eeprom geschreven tijdens kijken.<P>Wat is nou waar? Waar is de RAM voor en wat doet teletext caching en de emulator, en wat voor nadelige invloed heeft dat precies (liefst omrekenen in gebruiksuren). <P>Ook heb ik eens gelezen dat je een ram ic van een SIMM kunt afbakken en in die sockel duwen, zo ja, welk IC (type) en hoe steek je die erin (richting). <P>Een en ander ter lering ende vermaeck, want tv kijken interesseert me allang niet meer. <P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...