Ga naar inhoud


Welke LNB ??


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<P>nou heb ik net men LNB vervangen door een ALPS, zou beter moeten zijn dan die ik al had, beiden 0.6db, maar die ALPS ziet er nogal verdacht uit.. kan hem niet vinden op het web, anders had ik wel een link gezet maar ziet er uit als een "black p.enisje smile.gif", en men "oude" is een Golden Interstar Universal Single 40mm. Nou heb ik het idee dat ik beter signaal had met die Interstar ... terwijl iedereen over ALPS zit te zwammen. <BR>Ondertussen kom ik websites tegen met 0.4db Lnb's, en zouden dus stukken beter moeten zijn. Kan er mij iemand een goeie LNB aanraden voor DIGITAL receiving, op een 1 meter schotel? Prijs niet belangrijk, wil gewoon goeie kwaliteit en verbetering in signaal ontvangst.<P>Thx in advance.<BR>FiloFx<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


hi Filo.fx,<P>Ik zelf gebruik hier een Sharp, california amplifier en een grundig. Allemaal 0,6dB !<BR>Ik moet zeggen dat de beste van de drie de Grundig is. Buiten deze heb ik ook nog Cambridge getest, maar niet in gebruik. Jouw ALPS is zeker niet slecht.<BR>Ik raad aan de grundig 0,6.<BR>Indien je er geld voor over hebt en je kan de LNB en nodige flens bij kopen, dan zeg ik california amplifier. Geven een goede ruis verhouding, goede onderdrukking en sterke gain. Ik heb metingen gezien met slechte apparatuur en die gaan vlug boven de 55dB winst. <P>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>bedank alvast voor je goeie raad, maar kan je me wat meer uitleg geven over die "flens" ? Want op gebied van sat hardware ben ik niet mee smile.gif<BR>En ook waar ik dat spul dat jij aanraad kan vinden smile.gif Hier in BXL zijn er wel een hoop sat shops, maar echt goed spul bieden ze niet aan.... Veel gewone standaard universele lnb's.<P>Bedankt alvast<BR>FiloFx<BR><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>wel als dan toch in Bxl gaat shoppen, raad ik je meteen aan op zoek te gaan naar een Grundig met plastic behuizing. <P>Een flens is een overgangstuk van de LNB naar Horn, die ermee is in verwerkt.<BR>Hoe groter de horn des te beter de versterking. Laat dit maar terzijde en kijk eens goed rond in die shops. <P>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ben ik goed tevreden met de alps lnb's , de minste uitval (denk aan strong) en een goede signaal ruisverhouding ,volgens mijn meter.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, thx<P>nu ben ik weer wat wijzer. smile.gif Moet ik alleen nog een "goeie" shop zien te vinden, want er zit nogal wat in Brussel ....<P>En hoe zit dat met die 0.4db Lnb's ? Ik zie er wel op het net staan maar heb ze nog niet in shops gezien? Want hoe lager die is, hoe beter de ruisonderdrukking, correct ?<P><BR><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach als jij alleen naar de astra zit te kijken maken die ruisgetallen weinig indruk.<BR>Indien je gaat draaien is het inderdaad interssant om een laag ruisgetal te hebben<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kijk VEEL op astra en hotbird .. en dan nog FOXSPORTS op Panasat 3R. er wordt wat gezwaaid met die schotel (is een 1.00Meter)<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>zoals Tech al zegt....<P>Misschien één tip die ik je geef:<BR>Nr 186 en dan ben je op de goede plaats. Ik vermoed wel dat je mij begrijpt !<P>rgds<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...