Ga naar inhoud


Voedings probleem Amstrad


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo beste mede-satters...<P>Wie van jullie heeft in het heden of verleden ervaringen/oplossingen met de analoge Amstrad recievers?(ja dié rotdingen!)<BR>heb zelf o.a. een SRD-550 en daar is nu voor de zoveelste keer de voeding weer uitgeknald.<BR>Ik wordt er echt sch**tziek van.<BR>Ben al aan het klooien geweest door er andere condensator's in te zetten enz. maar dat had aleen de eerste keer resultaat.<BR>Een tijdje terug goedkoop een SRX-300 kunnen kopen daarvan paste zowaar de voeding van in de SRD-550.(precies dezelfde namelijk)<BR>Die het dus weer deed..(hoera....helaas van korte duur).Maar om hem te sparen heb ik dus steeds de stekker uit het 220 net gehaald zodat íe niet de hele tijd standby hoefde te staan. (slecht voor voeding/ontvanger/hitte)<BR>Maar toen ik hem dus weer inschakelde was de boel dus weer zo dood als een pier.(ik vermoed dat íe dan een opdonder krijgt door de stekker er weer in te doen.)<BR>Had dan toch die voeding in die SRX-300 laten zitten!! denken jullie ( en ik nu eigenlijk ook..) maarja die SRD-550 heeft videocrypt en 2 lnb ingangen.....<BR>Mijn vraag dus of een of ander technisch-brein hier wat op weet of welke onderdelen nu precies steeds de geest geven.<BR>Het is onderhand een prestige-kwestie geworden tussen mij en die ontvanger.<P>Bedankt voor het lezen!<BR>VRGR.<BR>Mars.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi ladder-sat,<P>ja een gekend probleempje bij sommige van die Amstrads. Spijtig genoeg vind je geen schemas van die ontvangers. Wij hebben hebben reeds op een d2mac decoder van toen, een voeding veranderd. Is de boel toch om zeep? Gooi dan die voeding eruit en plaats er gewoon een geschakelde voeding in. Die geschakelde voedingen kun je vinden in verschillende formaten. Wij hadden het geluk er een te vinden die er net in paste.<P>Als dit echt niet wil doen, probeer mij dan eens door te spelen hoe die voeding is opgebouwd. Vertel ook eens welk onderdeel de geest geeft. Misschien vind ik wel een oplossing.<P>rgds<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem hier even een kijkje, wie weet.<BR>Ik zal op de zaak effe kijken of er nog wat van bekend is.<BR> <A HREF="http://elmswood.guernsey.net/index.html" TARGET=_blank>http://elmswood.guernsey.net/index.html</A> <A HREF="http://anatekcorp.com/faq/vcr.htm" TARGET=_blank>http://anatekcorp.com/faq/vcr.htm</A> <A HREF="http://www.netcentral.co.uk/satcure/" TARGET=_blank>http://www.netcentral.co.uk/satcure/</A> <P>Grtz. Kees.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even naar de weerstanden in het hete gebied (net gedeelte) die de optocoupler voedt. Deze willen er nog wel eens uitknallen na een opstart.<BR>Nou ja uitknallen ,je ziet er niets aan maar ze zijn in het algemeen toch defect.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt die weerstanden, ze zijn 100k geloof ik zo uit het hoofd.<BR><P>------------------<BR>

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.<P>Bedankt voor de reactie's!<P>Die links had ik bekeken,1 deed het niet en die andere had ik al eens gezien.<BR>Maar in iedergeval Thankx!<BR>De weerstanden die jullie bedoelen die zitten in de buurt van die "dikke" elco neem ik aan?<P>Groeten!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om twee weerstanden met dezelfde waarden die via een diode aan de 220 volt hangen. Dit is het voedingsgedeelte voor de optocoupler die nl. niet in het switched power supply gedeelte zit. Dus even vanaf de optocoupler de sporen volgen en je vind ze , de weerstanden staan geloof ik nog in serie ook.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig ergens een fax staan ?<P>Zo ja mail me het nummer even dan fax ik diverse pagina`s met storingen/oplossingen voor beide tuners naar je (is me even iets te veel tijp werk.<P>Grtz. Kees.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo beste mede Satters...<P>Allemaal hartstikke bedankt voor de aangeboden hulp..het is dat jullie kerels zijn (?) anders zou ik jullie allemaal zoenen ;-)<P>Hij doet het dus weer, ik heb alle elco's vervangen en die 2x 100K weerstanden.<BR>Keesie hartstikke tof die fax!<P>Ik zit de laatste tijd eigenlijk meer naar dit board te kijken als naar m'n satteliet-ontvanger....!?<P>Bedankt dus allemaal!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.....<P>Of ze het allebij doen..?<P>Nee...ik heb nog wel nieuwe weerstanden, in diegene gestopt die het nu dus niet doet,maar dat hielp niet.<BR>Maar dat komt later nog wel eens,het belangrijkste is dat er in iedergeval één het (nog) doet. <BR>En dan daarbij, gisterenavond deed zich alweer een nieuw probleem van andere strekking zich voor.<BR>Season kaartje werd bij mij digitaal niet meer geaccepteerd zomaar!..,maar op d2mac weer wel...en bij een kennis werkte hij digitaal ook...rare boel..maar heb al verschillende oplossingen op het hemelse board gezien....dus zo de electronica-winkel maar weer even spekken.....zal wel aan die max huppeldepup liggen.<P>Groeten.<P>(is net Harley rijden bij mij die sat-hobbie..meer sleutelen dan rijden...;-)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb in het verleden het zelfde gehad met zo'n Amstrad tuner. Het probleem was het verplaatsen van de tuner van huis naar het zomer verblijf, met andere woorden alleen bij het in en uit pluggen van de 240 v steker<BR>in dit type tuners zit een hi-pot voeding, lekker goedkoop in de productie. het probleem heb ik omzeilt door op de steker en de contactdozen de fase en nul leidingen te markeren en vervolgens de stekker ALTIJD op de zelfde manier in te pluggen. ik heb daarna nog jaren plezier gehad van die tuner zonder problemen<BR>hopelijk heb je hier wat aan.<P>GRTZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Bij sommige tuners, zitten er ook 120K<BR>weerstanden in.<BR>Een tip als men de voeding van een amstrad wil reparen.<BR>ONTLAADT EERST DE GROTE ELCO (hier staat 300V gelijkspannig op!!!!)<BR>men moet dan de 3 kleine elco's vervangen, + de 2 100K (of 120K) weerstanden vervangen.<BR>negen van de tien keer werkt hij weer<BR>nog een tip de connector wil wel een stuk gaan dit is te verhelpen door een massa draad van de voeding (secundair) aan de massa van de modulator te leggen.<BR>tip 2:<BR>klapt de zekering er steeds uit dan is het mogelijk :<BR>a: brugcel def<BR>b: de transitor die de voeding schakelt de<BR>is dit het geval ook het 8p ic vervangen.<P>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...