osdebos Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Veel gezocht en gelezen maar ik heb nog niet de bevestiging: Heb een Dreambox 7000 draaibaar (moteck met wel 20 meter goede kwaliteit coax). De signaalsterktes zoals die bij mij binnenkomen zijn ong. snr:80 agc:67 ber:0 voor de nederlandse kanalen (de RTL'en wat beter). Nu heb ik sinds enkele dagen een Samsung LCD LE40R71B in mijn bezit en zie duidelijk bij een heel aantal kanalen blokjes in beeld (artifact als ik het goed gelezen heb). Ook las ik ergens dat je via de sateliet beeld of geen beeld hebt. Nu mijn vragen: 1) Zijn mijn signaalsterktes redelijk? 2) Ik heb beeld is dat dan het beste beeld wat ik kan ontvangen of kan ik dat nog verbeteren door proberen de snr en agc te verbeteren (nog beter uitrichten dus)? 3) Kan ik anders uberhaupt iets doen om die artifact blokjes te verminderen of ligt het echt alleen aan de bitrate? Alvast bedankt voor de hulp! Oscar PS: Ik hoop dat ik in de goede rubriek gepost heb anders passen jullie het maar aan. DM 800 + 7000 + 500S + 500C
Gast Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Signaalsterktes lijken goed, en de combinatie sat/LCD/plasma heeft hier vaker last van. Ga klagen bij CanalDigitaal, want volgens mij kun je er zelf weinig aan doen. Greetz, Lion.
dAF2000 Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Als je BER op nul staat (en blijft) heb je het beste beeld. Gaat je BER omhoog naar enkele tientallen, dan krijg je blokjes of schokkend beeld. En als 't nog hoger wordt, krijg je geen beeld. AGC zegt niks over de kwaliteit en SNR is enigzins gekoppeld aan de BER. Een lage SNR (zo onder de 70 ongeveer) geeft op een bepaald moment een BER.
quattro Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Citaat: 1) Zijn mijn signaalsterktes redelijk? 2) Ik heb beeld is dat dan het beste beeld wat ik kan ontvangen of kan ik dat nog verbeteren door proberen de snr en agc te verbeteren (nog beter uitrichten dus)? 3) Kan ik anders uberhaupt iets doen om die artifact blokjes te verminderen of ligt het echt alleen aan de bitrate? 1; Niet geweldig, maar moet goed genoeg zijn. Hangt af van je schotel, met een 90cm schotel moet je toch redelijk eenvoudig boven 85% uitkomen. 2; Digitaal signaal betekend inderdaad beeld of geen beeld. Zodra je ontvanger genoeg signaal heeft om er beeld van te maken, dan moet dit altijd "scherp" zijn. Beter uitrichten zal dus geen beter beeld opleveren. 3; Da's een goeie. Ik heb er zelf ook wel eens (slechts heel af en toe) last van. Ik heb me ook wel aans laten vertellen dat het aan de scart aansluitingen of scartkabel tussen je receiver en tv kan liggen. Aan de andere kant zie ik dit verschijnsel ook optreden bij mensen via digitenne of op een andere manier naar digitale tv kijken. Ik hou het er dus gewoon op dat het al mis gaat daar waar het signaal verstuurd wordt. Greetz Q VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
osdebos Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Geplaatst: 5 april 2006 Allemaal bedankt voor de antwoorden tot zover. Ik heb een 80 cm schotel en van die gold... (of zoiets) scarts dus dat moet volgens mij wel goed zitten. DM 800 + 7000 + 500S + 500C
osdebos Geplaatst: 7 april 2006 Auteur Geplaatst: 7 april 2006 Zijn er mensen waarbij sat via een LCD weergegeven wordt en die GEEN last hebben van artifacten (blokkerig)op de nederlandse kanalen? Ik vernam laatst van iemand dat hij met een 7025 er bijna geen last meer van had. Kan dat? of moet dat hetzelfde zijn als met de 7000? Thx Oscar DM 800 + 7000 + 500S + 500C
Powerbooky Geplaatst: 7 april 2006 Geplaatst: 7 april 2006 Meestal komt dit door combinatie analoge aansluiting en de interne video verwerking van zo'n plat scherm. De relatieve lage MPEG2 bitrate op CanalDigitaal zorgt ervoor dat er snel MPEG2 artefacten te zien zijn, en dat wordt door de hele verwerking in zo'n platscherm extra goed zichtbaar gemaakt. Veel TV-schermen hebben allerlei frame-rate processors, motion estimation en allerlei noise-reducers die allemaal dezelfde blokkerige artefacten vertonen als het beeldsignaal niet ideaal is. De beste aansluiting naar zo'n plat scherm is digitaal, alleen heeft de 70xx dat helaas niet. Ga je voor kwaliteit, dan is momenteel alleen een beeldbuis op 50Hz het beste. 100Hz is al een beetje afzien. Ga je voor de ruimte besparing met een plat scherm, dan is het helaas behoorlijk afzien. Het wachten is op betere technieken, zoals SED (Canon).
Gast Geplaatst: 7 april 2006 Geplaatst: 7 april 2006 Met mijn sony tv had ik er ook last van. Maar nu ik een plasma scherm heb niet meer. Mijn box is een 7020
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen