Ga naar inhoud


info over echostar 1.20m schotel gevraagd


pet123

Aanbevolen berichten

allo ik tijdje geleden een tweede hands Echostar 1.20m schotel gekocht.<BR>De actuator is 18 inch. Nu wil ik graag kijken van truksat 42 oost tot <BR>pana**** 45 west. Echter krijg ik dit nog niet voor elkaar omdat de actuator<BR>in het oosten op een bepaald punt over een dodehoek komt en de schotel om klapt.<P>Nu heb ik de volgende vragen:<BR>-Is het wel mogelijk om te draaien van 42 oost tot 45 west met een 18 inch actuator?<BR>-En wie heeft een echostar schotel met een 18 inch actuator en wil even kijken bij zijn schotel hoe de actuator is gemonteerd, want je hebt van achter de schotel gezien aan de linker en rechterkant van het schotelblad drie bevestegings gaten en achterop twee om motorstang aan te monteren welke van die gaten moet je hiervan gebruiken voor een juist werking.<P>alvast bedankt voor eventuele reactie.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien je over een originele mount van echostar beschikt is het wel mogelijk om de Turksat 43E en de Pana**** 45W te ontvangen, dat is mij in het verleden ook gelukt.<BR>Alleen de actuator van 18 inch kan een probleem geven , die is volgens mij te kort.<BR>Wat betreft de bevestigingsgaten , ik heb de buitenste gebruikt , maar ik had een 24 inch, voor de 18 zou je de binnenste moeten gebruiken vanwege de kortere motorarm maar zit je weer sneller op het dode punt van de mount.<BR>Verder moet je de sirius satelliet als het zuiden gebruiken ,m.a.w. als je de schotel op de sirius hebt gericht staat de schotel op zijn hoogste punt (op 0 gr. dus)<BR>Suc6<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een Echostar 120cm met 16" actuator. Daarmee draai ik van 62E tot 45W.<BR>De gelaste en kogelgelagerte polarmout had ik toen bij Satlink gekocht. Werkt noch steeds<BR>perfect. De actuator zit vast aan de rechterkant.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...