Ga naar inhoud


HELP KRIJG SCHOTEL POS. NIET GOED!!


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,<P>Wie kan mij vertellen wat de oost en midden en west<BR>satelieten zijn.<BR>ik woon in de omgeving van breda.<BR>---------------------------------------------<BR>ik heb vandaag mijn echostar 3000 bennen gekregen<BR>maar ik krijg dat ding niet op de juiste plaats<BR>dus als ik naar een sat pos. ga dan draait de schotel wel maar er een kilometer voorbij en dan moet ik dus alles weer met de hand terug draaien.<BR>hat eers een mm9500s en een echostar 7700 voor het draaien van de schotel en dat ging perfect maar nu zit<BR>ik er dus telkens een kilometer naast HELP HELP.<BR><P>------------------<BR>CU. DOPPIE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf ook een AD3000IP en heb de PanAm sat 45 W als meest westelijke sat gekozen , de Sirius als middelste en de Astra2A als meest oostelijke sat. Ik kan nl. niet verder naar het oosten daar m'n dak in de weg zit.<BR>Maar met deze instellingen had ik alles in één keer op de juiste plek zitten.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Thor als midden gebruikt, astra2 28.2 als oostgrens en hispasat 30 als west grens. Werkt perfect. (ben er wel een dag mee zoet geweest ;-(<BR>Het is (voor mij tenminste) het meest eenvoudig om analoge transponders te gebruiken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine tip: Neem de satellieten niet te ver uit elkaar! De praktijk leert det de Echostar zich nog wel eens een satellietje wil "vertellen". Bij mij sloeg hij 31,5 w over en ging toen dus naar het oosten toe helemaal in de fout. Nadat ik 18W als west, Thor als midden en Astra2 als oost genomen had ging alles perfect. Naderhand kun je gewoon iedere keer ééntje naar oost of west uitbreiden. Suc6<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bedankt voor jullie reacties ik heb naar<BR>een dagje experimenteren ook de juiste pos. gevonden.<P>ik gebruik 45gr west , astra1 mid , 62 oost<BR>en dat werkt voor mij perfect.<BR>ik vod de echostar sr7700 toch wel een heleboel beter die heeft teminste satpeak<BR>en arc berekening 3x goed instellen en de<BR>rest gaat van zelf dan is dit maar een schrale troost vind je ook niet.<P>Gr....doppie<P>------------------<BR>CU. DOPPIE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...